Magazin

Blog

15 perces reggeli a hétvégi hosszú futás előtt

Táplálkozási és életmód tanácsadóként igyekszem az egyensúlyt nem csak az életemben, hanem a tányéromon is fenntartani. Szeretek a konyhában kreatívkodni és imádok színes hozzávalókkal dolgozni. Ha te is szeretnél egy bombajó, energiadús és gyors receptet reggelire, akkor jó helyen jársz.

Ez az egyik kedvenc receptem. Gyors, egyszerű, finom és rendkívül tápláló. 

Mivel ez egy zsírosabb étel, ezért érdemes étkezés után 1-1,5 órát várni, hogy biztosan ne legyenek gyomor gondok futás közben.

De nézzünk néhány Fun factet:

  • a szabad tartású állatok zsiradéka kevesebb omega 6-ot tartalmaz (az omega 6 gyulladásserkentő hatással bír)
  • a tojás teljes értékű fehérje, ha van rá lehetőségünk, vegyünk házit vagy piacit
  • a tojássárgája gyulladáscsökkentő hatással bír és jót tesz a bélflórának
  • minél kevesebb hőhatásnak tesszük ki a zöldségeket, annál jobban megmarad a vitamin- és ásványi anyag tartalma -> igyekezzük nyersen fogyasztani őket, így a rosttartalom is magasabb lesz
  • ellenben likopint tartalmazó zöldségeink enyhe hő hatására jobban kifejtik hatásukat pl.: paradicsom
  • az eper alacsony fruktóz=gyümölcscukor tartalommal rendelkezik (mint az összes piros bogyós)
  • energiát tudunk zsírokból és szénhidrátokból is nyerni, de míg 1 gr szénhidrát 4 kcal-t, addig 1 gr zsír 9 kcal-t energiát ad
  • a petrezselyem C-vitaminban gazdag
  • jó kenyérválasztás: kovászos, gluténmentes, sokmagvas

Hozzávalók:

  • 2 tojás
  • 2 répa
  • kacsazsír
  • kacsa tepertőkrém
  • petrezselyem
  • 1 kis fej hagyma
  • 2 szelet kenyér
  • egy marék fagyasztott bogyós gyümölcs
Tálalni sajnos még nem tudok, de rajta vagyok az ügyön :D

Elkészítés:

Pucold meg a zöldségeket, a hagymát kockázd, a répát tetszőleges formára darabold.

Fogj egy serpenyőt és egy kanál kacsazsírral kezd el hevíteni. Mikor elég forró, üss rá két tojást, szórd meg sóval, hagymadarabokkal és petrezselyemmel. Jól süsd át mindkét oldalát.

Amíg a tojásunk készül, fogd meg a kenyeret és kend meg a tepertőkrémmel. 

Vegyél elő tányért, helyezd a kenyérszeletekre a tojásokat, mellé mehet a zöldség és a gyümölcs.

Ha úgy érzed, nyugodtan variálj a zöldségen, gyümölcsön. Légy bátor új ízeket kipróbálni! :D

Jó étvágyat! 

Címkék:

Hozzászólások

(nincs még hozzászólás)