A kerékpár egyik legfontosabb része a pedál és bizony időnként ezt is cserélnünk kell, legyen szó akár elhasználódásról, vagy pedig egy más típusú pedál felrakásáról. A pedálcsere az egyik legkönnyebben kivitelezhető művelet, amit egy kerékpárral tehetünk, de ezt sem lehet félvállról venni, vannak szabályok, amiknek a betartása elengedhetetlen ahhoz, hogy megfelelően történjen a kivitelezés.

A pedálok ellentétes menetemelkedésűek, ezért nem csereszabatosak. A jobb pedál jobb, míg a bal pedál bal menetes. Mindig figyeljünk oda, hogy melyik a jobb és a bal, ami jelölve van rendszerint egy R (right, jobb) és egy L (left, bal) betűvel illetve az egyik pedál csíkozásával, ami a bal pedált jelöli a sima pedig a jobb oldali lesz. A pedál levételéhez nem a legmegfelelőbb eszköz egy 15-ös villáskulcs, mivel ezzel nem biztos, hogy megfelelő nyomatékot tudunk elérni. Ezért érdemesebb egy célszerszámot választanunk a feladatra. A 3 az 1-ben pedálkulcs egy olyan 15-ös kulcs, ami a villával ellentétes oldalon kapott egy 8 mm-es és egy 10 mm-es imbuszkulcsot is, amelyekkel különböző pedálok és hajtókarok tengelyének szét és összeszerelését tudjuk kivitelezni.

Miután kilazítottuk és letekertük korábbi pedálunkat, az új pedálok menetét minden esetben kenjük be megfelelő kenőanyaggal a behelyezést megelőzően. Amennyiben kihagyjuk a kenést, a pedál és a hajtókar menete menthetetlenül összegyógyulhat, megrongálódhat. Akár a pedálkulccsal, akár valamelyik imbuszkulccsal tekerjük bele a pedált a hajtókarba, figyeljünk oda, hogy véletlenül se ferdén tegyük ezt, illetve jó erősen húzzuk meg, hogy még véletlenül se lazulhasson ki kerékpározás közben.
Hozzászólások
(nincs még hozzászólás)