Magazin

Blog

5 étel a stressz ellen

Tudtad, hogy a nyugodt életmód egyik alapeleme a táplálkozás? Kezdd a napot jobb lábbal és tiszta fejjel! Ez az 5 étel kiváló segítőtársad lesz a stressz leküzdésében.

1.Teljes kiőrlésű gabonák a jókedvhez

Bővítsd az étrendedet teljes kiőrlésű gabonákkal! Ezek azok a gabonák, amelyek külső héjukat megőrizve magas rost- és csíratartalmat biztosítanak. B-vitaminban gazdagok, mely kiegyensúlyozottá tesz. Ezen kívül táplálók, tartalmaznak magnéziumot (az izmok és az idegrendszer számára elengedhetetlen), szelént, cinket (immunerősítők) és vasat a fáradtság ellen.

Quinoa, kukorica, tönköly, zab vagy rizs: fogyaszd variálva, hogy száműzd a stresszt.

Lendületbe hozzák a testet!

A müzliszeletben van teljes kiőrlésű gabona, aszalt gyümölcs, akár étcsokoládé is - igazi jolly joker!

2.Sörélesztő az idegeknek

Meglepő lehet, hogy a sörélesztő fontos szerepet játszik a stressz és hatásai (fáradtság, szorongás, idegesség, kiégés) elleni küzdelemben. Kifejezetten gazdag B-vitaminokban, nélkülözhetetlen ásványi anyagokban és nyomelemekben, ezen kívül védi az idegeket, csökkenti a fáradékonyságot és jótékony hatással van az idegi rendellenességekre.

Előzd meg a lehangoltságot sörélesztő és tengeri magnézium fogyasztásával! Miért a magnézium? Ma már tudjuk, hogy a stressz pusztítja a szervezetben a magnéziumot, és ennek a hiánya sokkal érzékenyebbé tesz minket a negatív impulzusokra.

3.Aszalt gyümölcsök az energikussághoz

Szeretsz nassolni? Rágcsálj aszalt gyümölcsöket! Mi nem tudjuk megunni, cserébe csupa hasznos tulajdonsággal bírnak.

Rengeteg vitamint és nélkülözhetetlen ásványi anyagot biztosítanak a szervezetünknek. A magnézium (fáradtság és stressz ellen) jelen van szinte minden szárított gyümölcsben, főleg az aszalt banánban.

Az aszalt gyümölcs energiatartalma segítséget nyújt a vitalitásod visszanyerésében is. Vegyük például a mazsolát: magas glükóz- és fruktóztartalma pillanatok alatt felturbózza a hangulatodat.

Kicsi, de kemény, az aszalt gyümölcsök tuti befutók!

Az aszalt gyümölcsök rengeteg vitamint és nélkülözhetetlen ásványi anyagot biztosítanak a szervezetünknek

4.Étcsokoládé a boldogsághoz

Ehhez a gondolathoz biztos nem lesz problémád hozzászokni: a csokoládé jót tesz az egészségnek! Főleg, ha azt mondjuk, hogy napi két kocka étcsoki csökkenti a vérnyomást.

A magnéziumban gazdag csokoládé szintén egy tökéletes anti-stressz étel, főleg az étcsokoládé. Megtalálható benne a fenil-etil-amin nevű természetes hormon, ami afrodiziákumként is ismert - ezért él a köztudatban is antidepresszánsként és természetes stimulánsként. Ugyanazt a hatást kelti, mint amikor szerelmes leszel.

Többé már nem kell titkolnod, hogy csokiimádó vagy!

5.Olajos hal az Omega 3-hoz

A tenger gyümölcsei szerelmesei imádni fogják ezt! Semmi sem csillapítja jobban a stresszt, és javítja úgy a hangulatodat, mint az olajos hal.

A tonhal, lazac és makréla is nagyon gazdag omega-3-ban, ami a melatonin (alvást szabályozó hormon) kiválasztását fokozza, és megkönnyíti a szerotonin (a hangulatot befolyásoló hormon) termelését. Ezt az elengedhetetlen zsírsavat gyakran javasolják a kortizol és adrenalin szint csökkentésére, ami a stresszes emberek életét kíséri.

Végül, a zsíros halakban megtalálható foszfor segíti és védi az idegrendszert. Fogyassz sok tengeri ételt!

Címkék:

Hozzászólások

(nincs még hozzászólás)