Magazin

Blog

5 tipp, amit sportolóként tanultam, de turistaként is használok

Vajon hol a határ sport és „nem sport” között? Ha most hirtelen meg kellene válaszolnunk, hogy mi számít sportnak, akkor sokan sokféleképpen reagálnánk. Például egy hosszabb városnézés már ebbe a kategóriába esik? Augusztusban 4 napot töltöttem Rómában, aktív városnézéssel. Az aktívat úgy értsétek, hogy kb. 65 kilométert sétáltunk ezalatt, 34 fok körüli hőmérsékletben. - Buczkó Bea hasznos tanácsait olvashatjátok, melyek jól jöhetnek a nyaralás alatti városnézések alkalmával.

 

 A négy nap alatt több kb 65 km-t sétáltunk Rómában

 Bár a sok gyönyörű látnivaló között észrevétlenül repültek a méterek, azért jól jöttek azok a trükkök, amiket sportolóként sajátítottam el és most is tudtam kamatoztatni. Nézzük mik is voltak ezek:

1.Ruházat és cipő

Szeretem a csinos nyári lábbeliket, de eszembe sem jutott lapos sarkú szandiban vagy csillapítás nélküli kis cipőben végignyomni a túrát. Mély csodálattal és enyhe megrökönyödéssel figyeltem a hölgyeket, akik a macskakövön is képesek voltak bokasérülés nélkül végigtipegni a magassarkú csodákban. Számomra egyértelmű volt, hogy sportcipőt választok, ebből is a legkényelmesebb futócipőmet, amiben egy maratont is le lehetne futni. Ami a ruházatot illeti, azért nem voltam végig sportcuccban, bele is szaladtam egy jó kidörzsölődésbe a kedvenc farmersortommal. :) A szépségért meg kell szenvedni, ugye.... Persze másnap már nem ezt vettem fel. Kényes kérdés lehet ilyen melegben ekkora távon az alsónemű. Ebből a jól bevált Kalenji bugyikat választottam, hiszen ha futás során bevált, akkor séta közben is be fog. Természetesen a zoknit sem bíztam a véletlenre, itt is maradtam a Kalenjinél.

2.Napvédelem

Nézelődés közben észrevétlenül le lehet égni, ezért érdemes előre gondolkodni, és bedobni a táskába egy naptejet, ami jó esetben izzadságálló. A nap folyamán persze érdemes többször frissíteni a védőréteget. Jó alternatíva lehet egy UV-szűrős hosszú ujjú. Ezekben ráadásul templom-kompatibilisek is leszünk. :)

3.Regeneráció, nyújtás

Pontosan tudtam, hogy nagyon sokat leszünk talpon, így készültem pár termékkel, melyek simán befértek a kézipoggyászomba:

 -gumiszalag: Ez esetben nem erősítő, hanem nyújtó gyakorlatokat végeztem vele. Lefeküdtem a hátamra, és remekül tudtam vele nyújtani a hajlítómat. 

-mobilizációs labda: Remekül át tudtam vele masszírozni a talpamat, a vádlimat, a farizmaimat, és a csípő körüli izmaimat. 

 A mobilizációs labda is könnyen befér a kézipoggyászba

-masszázsrúd: Az állítható rúdnak köszönhetően át tudtam futni vele a  tarkómon, a combomon és az alsó lábszáramon is. 

 A masszázsrúd szintén elfér kis helyen, a test több területén is lehet alkalmazni

A láb regenerálódását kompressziós szárakkal is lehet segíteni. Erre nem a futásra kifejlesztett szárak a legjobbat, hanem az Aptonia regenerációs szára. Az optimális hatás érdekében érdemes sportolás után 1,5 órán keresztül viselni. 

 A regenerációs szárat érdemes a sport után 1,5 órán keresztül viselni


4.Hideg-meleg váltózuhany

Ez volt a legeslegjobb érzés, mikor végre zuhany alá kerültem! Csökkenti a nehéz láb érzést és serkenti a vérkeringést. Persze óvatosan kell alkalmazni, mindenki figyeljen a teste jelzéseire, és ne rögtön a jéghideg víz alá ugorjatok be! Érdemes a hűtést a végtagok felől kezdeni, és úgy haladni a szív irányába.

5.Folyadékpótlás

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy mennyire fontos! Pláne nyáron, amikor huzamosan 30 fok felé kúszik a hőmérő higanyszála. Rómával szerencsém volt, hiszen a sok kútnak köszönhetően elég volt egész napra egy kulacsot vinnem. Érdemes hát városnézés előtt tájékozódni a vízvételi lehetőségekről és megfelelő mennyiségű folyadékkal készülni. A Decathlon honlapján rengeteg kulacs és termosz közül lehet válogatni! A víz mellett érdemes lehet a kiizzadt ásványi anyagokat is pótolni. Erre jó lehet a sótabletta vagy az elektrolitos pezsgőtabletta. További sportolással és mozgással teli nyarat mindenkinek!  

Címkék:

Hozzászólások

(nincs még hozzászólás)