Magazin

Blog

A gyaloglás jótékony hatása: csökkenti a stresszt

2019. november 20.

A sport jótékony hatással van az egészségünkre, ezzel mindenki tisztában van. Nem csak testünk, hanem lelkünk is töltődik sportolás során, a fizikai aktivitás jelentősen befolyásolja hangulatunkat. A hétköznapok során felgyülemlett stresszt pedig minden sport, így a gyaloglás is nagy mértékben tudja csökkenteni.

Miért érdemes gyalogolni?

Nap mint nap ütközünk olyan problémákba otthon vagy a munkahelyen, melyeket nehezen tudunk kezelni és negatív irányba tolják el stressz-szintünket. A rendszeres mozgás, mint például az aktív gyaloglás segíthet abban, hogy kicsit távolabb kerüljünk ezektől a problémáktól.

Már egy rövid, de aktív edzés is meg tudja változtatni hozzáállásunkat. Ha van rá lehetőségünk, munkába menet vagy munkahelyünkön szünetet tartva, próbáljunk meg kiszabadulni a természetbe és tegyünk egy rövid kört a közelben. Ez kiváló lehetőség arra, hogy kiszellőztessük a fejünket, eltereljük gondolatainkat, friss levegőt szívjunk és feltöltsük energiaraktárainkat. Kicsit távolabb kerülhetünk a napi rutintól, az éppen aktuális gondoktól, és nagy eséllyel tiszta fejjel könnyebben találunk kiutat a problémákra.

Keress olyan helyet, ahol nincs forgalom és kint lehetsz a friss levegőn!

A sportgyaloglás csökkenti a stresszt

A gyaloglás során a vér oxigénellátása jobb lesz, és szervezetünk ötször annyi endorfint termel, mint nyugalmi állapotban! Az endorfinról pedig tudjuk, hogy más néven ez a boldogsághormon, ami a hozzásegít a stressz csökkentéséhez.

Ahhoz viszont, hogy élvezd az endorfin jótékony hatását, érdemes legalább 30 percet mozognod az aerob zónában (enyhén magas pulzuszóna). Ez a pulzustartomány azért is előnyös, mert ebben a zónában tudod elégetni a legtöbb a kalóriát.

Tippek a stresszmentes gyalogláshoz

A helyes testtartás és megfelelő mozdulatsor elsajátítása nagyban befolyásolja a gyaloglás minőségét.

Könnyed, laza mozdulatok

A stressz jelei gyakran jelentkeznek először a vállak és a hát területén. Hogy elkerüld, oldd a feszültséget ezeken a részeken, végezz könnyed, széles mozdulatokat, különösen a karoddal.

Gyaloglás után se felejts el nyújtani!

Mosolyogj!

Az arcizmok is simán „be tudnak feszülni”, ezért mosolyogj minél többet és lazíts egy kicsit. A mosoly nem csak másoknak ad energiát, hanem saját magadnak is!

Én-idő

Tervezd meg sétádat, gyaloglásodat! Keress olyan helyeket, ahol nincs nagy forgalom, levegőszennyezés, zaj és inkább az erdőben, természetben, parkban lehetsz. Ez szuper alkalom arra, hogy legyen egy kis én-időd, átgondold mindennapi teendőidet. Próbálj meg legalább heti kétszer-háromszor aktívan gyalogolni, hogy minél hatékonyabban elűzhesd a hétköznapi stresszt!

Válassz vízhatlan gyaloglócipőt rossz időre!

+1 tipp: Megfelelő ruházat és felszerelés

A borús, esős ide se tartson vissza, megfelelő ruházat és vízhatlan gyaloglócipő használatával nem kell lemondanod a kinti mozgásról! Érdemes esőkabáttal, vízlepergető nadrággal készülni, hogy ne kelljen bőrig áznod az edzésed alatt!

Sporttanácsadó munkatársaink

Hozzászólások

(nincs még hozzászólás)