Magazin

Blog

A step pad előnyei

Mint minden évben, most is azon kapjuk magunkat, hogy a következő nyaralásra gondolunk, karcsún és jó formában képzeljük el magunkat a nyárra gondolva… Van egy fogyókúrás szándék a fejedben? Ne keress tovább! A csinos alakhoz a step az ideális sporttevékenység, amely segít gyorsan elérni a céljaidat, mindezt szórakoztató módon, a lehető legkevesebb idő alatt!

MI IS AZ A STEP?

1986-ban, az Egyesült Államokban született meg és azóta megállíthatatlanul tarol. Indulása óta folyamatosan hódítja meg a fitnesztermeket, ahol most már néhányan csak erre esküsznek. A step órák lettek a legnépszerűbb kardió edzések, legfőképpen azok számára, akik szeretnek eggyé válni a zenével.  

A fitnesz sztárja, a step, mindössze egy eszközt igényel, egy step padot, melynek fellépője állítható magasságú, hogy változtatni lehessen a gyakorlat intenzitását. Rendkívül játékos edzésprogramot kínál egy koreográfia mentén, amely magában foglalja a különböző és változatos lépéseket, ritmusos zenére. A step egy nagyon dinamikus, kirobbanó energiát igénylő sporttevékenység. A ritmusnak és a csoportban uralkodó jó hangulatnak köszönhetően mindenki könnyedén kerül összhangba a steppel és felszabadultan mozog, miközben megdolgoztatja a testét. 

STEP BY STEP, VAGYIS LÉPÉSRŐL-LÉPÉSRE ÉGETEM A KALÓRIÁKAT  

Gyötör a súlyod és ez alkalommal szeretnél is tenni a karcsúbb alakért úgy, hogy jól érzed magad közben? Felejtsd el a fogyókúrákat! Nagy energiaráfordítással a step edzések lehetővé teszik a teljes izomzat, de a szív- és érrendszer megdolgoztatását is intenzív ütemben. Az eredmény: rekord idő alatt égeted el a zsírt (kb. 500 kalória óránként). 

A step pados edzések formálják az alakot és a súlyvesztésben is segítenek

NEM CSAK SÚLYVESZTÉS...

A step tökéletes az alakformáláshoz, de egy teljeskörű edzést is kínál. Számos jótékony hatással bír, amelyek gyorsan meggyőznek majd. 

Ismerd meg a step pad előnyeit:

A STEP A TELJES TESTET ERŐSÍTI 

Biztosíts magadnak egy teljeskörű izomerősítést! A fel- és lelépés hatékony izomerősítést tesz lehetővé az alsó és a felső végtagok számára. A gyakorlatok legfőképpen a farizmokat és a vádli izmokat dolgoztatják meg a kitörések, a térdhajlítások és a kis ugrások révén. Minél magasabb a step pad, annál jelentősebb hatású a talajra érkezés és az izomzat erősödése. Ha karcsúsítani szeretnéd az alsótestedet, jobb, ha nem magasítasz a step padon. Ellenkező esetben, ha izmosodni szeretnél, a legmagasabb fokozatra állítsd. A karok a test többi részével összehangolva dolgoznak és részt vesznek minden egyes mozdulatsorban. Ily módon formálódnak és soha nem maradnak mozdulatlanul.  

A STEP JAVÍTJA A TESTTARTÁST 

A stepnek köszönhetően javítod a mozgáskoordinációdat és a testtartásodat a szép alakért! A step koreográfiák megkövetelik az alsó- és a felsőtest összehangolását a mozdulatok helyes kivitelezéséhez. A ritmus harmonikus követése és az egész test koordinálása maximális koncentrációt igényel.  

A STEP MEGTANÍT KONTROLLÁLNI A LÉGZÉSEDET 

Ahogyan a kardió edzések összessége, a rendszeresen űzött step is tökéletes az állóképesség javításához. A szív- és érrendszert egyenletes ütemben terheli: a légzés folyamatosan javul és jó fizikai kondíciót tart fenn.  

KINEK AJÁNLOTT A STEP PADOS EDZÉS?

A step a legnagyobb közönség számára elérhető fitnesz sportág. Kiváló választás azok számára, akik szeretnék karcsúsítani vagy megőrizni az alakjukat és megerősíteni az izomzatukat. 

A step pados gyakorlatokhoz nagyon fontos a megfelelő fitnesz cipő választás

HOGYAN ZAJLIK EGY STEP ÓRA? 

A step óra  kb. 30-45 percből áll a résztvevők szintjétől függően. Egy bemelegítő szériával indul, hogy felkészítsétek a testeteket és elkerüljétek a boka és a térd sérüléseit. Ezt követően a mozdulatok jó hangulatban és pezsdítő ritmusra épülnek fel, ezek alakítják a koreográfiát. A gyakorlatokat szünetekkel szakítják meg a pihenéshez. Az óra végén néhány perc nyújtás szükséges az izomgörcsök és fájdalmak elkerülése érdekében.  

TANÁCSOK OTTHONI EDZÉSHEZ

Mindenekelőtt szerezz be egy pár megfelelő cipőt, amely kellően jól tartja a bokádat. A gyakorlat során állítsd a step padot a szintednek megfelelő magasságra és helyes pozícióban tedd le magad előtt. Fogyassz sok vizet a szünetek alatt. Tartsd tiszteletben a saját szintedet túlzott erőkifejtés nélkül: a testedet és a szívedet óvatosan terheld, kövesd egy edző utasításait! 

Alakítsd ki az edzés helyét a szobában! Fontos, hogy ne legyen semmi körülötted, ami akadályozna a szabad mozgásban, amiben eleshetnél. Figyelj arra, hogy a step padot biztonságosan elhelyezd a padlón és ne csúszkáljon, hiszen az balesetveszélyes!

Egy utolsó tanács: figyelj a testedre és emeld kellő magasságba a lábadat, hogy ne botolj meg a step padban és ne ess el.  

Nincs ötleted, hogy milyen gyakorlatokat végezz a step padon? Következő cikkünkben mutatunk 10 gyakorlatot, melyből könnyedén össze tudsz állítani magadnak egy ütős gyakorlatsort!

Készen állsz, hogy belevesd magad és fejleszd a fizikai kondíciódat otthoni edzéssel vagy kellemes hangulatban a barátokkal? ;)

Címkék:

Hozzászólások

(nincs még hozzászólás)