Magazin

Blog

Aktív kikapcsolódás itthon kerékpárral

Nem kell túl sok évet visszautazni az időben, amikor még az emberek jelentősen többet mozogtak, többször használták kerékpárjukat vagy akár a két lábukat, ha munkába indultak. Aztán jöttek a szebbnél szebb, kényelmesebbnél és komfortosabbnál komfortosabb autók, közlekedési eszközök és mi emberek hajlandóak voltunk elcsábulni és a kényelmesebb utat választani. De mindez nem biztos, hogy hosszú távon jó hatással volt, van az egészségünkre nézve.

Ez egy röpke visszatekintés, gondolat volt, ami eszembe jutott, amikor az aktív turizmusra gondolok.

És most újra vissza a jelenbe. Megmaradtak a szép és korszerű és természetesen kényelmes utazást nyújtó autóink, de a tetejére, a hátuljára felkerültek a kerékpárszállítók és természetesen a kerékpárok, de nagy valószínűséggel a csomagok mellett helyet kap a túracipő, a túrabakancs is. A kerékpárok tekintetében pedig már nagyon nagy, sőt egyre nagyobb fajta választékból választhatjuk ki - hozzátéve, hogy nem is igazán egyszerűen - a nekünk tetsző színű, felszereltségű modellt, ami készülhet aszfaltra, murvára, terepre, ezek közös halmazaira. A kiválasztott kerékpárhoz a sisak megvásárlását se felejtsük el, hiszen a biztonság a legfontosabb! Persze tegyük hozzá, hogy mindez nem a jelenlegi COVID-19 világjárvány időszakában, hiszen most jellemzően nem túl nagy készletből választhatunk.

A terep változatos - aszfalt, murva, dimbes-dombos terep... Tiéd a választás!

Fedezzük fel Magyarországot két keréken!

Szóval megvan a kényelmes autónk, mellyel szállítani tudjuk a kedvenc kerékpárunkat, ezáltal az országon belül bármely területre elmehetünk kikapcsolódni és mindezt oly módon tehetjük meg, ami a lehető talán legnagyobb élményt fogja számunkra biztosítani. Kétkerekűnk nyergében ülve gyorsan, nagy távolságokat tudunk egy nap alatt megtenni, így a természet kézzelfogható közelségében élhetjük át, érezhetjük a táj szépségét, az erdők, rétek illatát, emellett remek ételeket és italokat kóstolhatunk, próbálhatunk ki avagy a térségekre jellemző helyi speciális értékeket tapasztalhatjuk meg, próbálhatjuk ki. De az előbb felsoroltak csak ízelítőként szolgálhatnak abból az élménycsokorból, melyet akkor tapasztalhatunk meg, ha bringázva fedezzük fel Magyarország oly sokszínű tájait.

Aktív nyaralás, mit is jelent ez a mindennapjainkban?

Mindannyiunk számára átértékelődött a karantén közepette, illetve azt követően a természet, a szabadság, az élmény. Az aktív pihenést választva mindhárom fontos tényező a birtokunkba kerülhet, ha a pihenés aktív formáját választjuk. Az ország területén egyre több kerékpárút, illetve kerékpározható útvonal áll a rendelkezésünkre, melyekhez egyéb infrastruktúra is társul, mint térképek, útvonal leírások, beszámolók, melyek olvasásával, tanulmányozásával el tudjuk dönteni, hogy sík, pl.: tókerülő, dimbes-dombos vagy akár hegyi útvonalakat válasszunk magunknak, családunknak. A helyszín kiválasztásához válasszunk megfelelő, odaillő kerékpárt, hiszen ezzel sokat növelhetünk a komforton. Ha már minden összeállt a nyaraláshoz, akkor már csak a finomhangolásra van szükség. Letölteni, megvásárolni a szükséges térképeket, kiválasztani a megtekinteni kívánt épített örökségeket, természeti látnivalókat, gasztro helyeket, de tehetjük azt is, hogy csak úgy elindulunk és érzésből haladunk utunkon.

Fedezd fel Magyarországot két keréken!

Kerékpáros útvonalak az Őrségben

Az aktív nyaralással kapcsolatos általános ismérveken túl egy kis konkrétum az ország nyugati szegletében fekvő, aktív turisztikai paradicsomról, az Őrségről. Az Őrségben megtalálható a gyönyörű, érintetlen táj, a helyi, egyedi gasztronómia, a látványos épített örökségek és még sorolhatnánk az élményszerzési lehetőségeket. Az Őrségben 6 db kerékpározható útvonalat találunk, melyeken a remek kitáblázottság bárkit elnavigál útja során. Az útvonalak aszfaltozott és kavicsos utakon vezetnek, melyeken ellátogathatunk az Őrség nevezetességeihez, felfedezhetjük az Őrségi Nemzeti Park által kínált csodákat, miközben rétest nyújthatunk, kerek perecet süthetünk vagy akár tökmagolajat üthetünk, agyagedényt korongozhatunk. Ha a kerékpározáson felül túrázni, gyalogolni is szeretünk, akkor is a legjobb helyen vagyunk. Rengeteg jelölt túraútvonal közül választhatunk, melyek szintén elvezetnek minket a kiválasztott nevezetességekhez, vagy csak egyszerűen jól érezhetjük magunkat a séta és/vagy bringázás közben.

Egy jó tanács a kerékpárra szállóknak: a kerékpáros sisak viselete nem kötelező, de sokszor látva a hasznosságát, Mindenkinek javaslom, hogy megfelelő viselete nélküle senki se induljon útnak! Köszönöm. :)

A sisak viselete nem kötelező, de ajánlott!

Mindenkinek élményekben gazdag, balesetmentes tekerést kívánok!

További információk találhatók szervezett kerékpáros- és gyalogtúrákról, útvonalakról az orsegibringasok.hu oldalon.