Magazin

Blog

B'TWIN Triban 520 : "Az 500 fontos csoda!"

Belépő szintű országúti modell. Magasabb felszereltség. Ár-érték arányban verhetetlen. Ötből öt csillag. És ugyanazt tudja, amit a drágább testvérei. Bemutatkozik a B'TWIN Triban 520.

B'TWIN Triban 520

Ritka manapság, hogy egy hobbi szintű országúti kerékpár egybehangzó, ötből öt csillagos értékelést érjen el egy elégedettségi felmérésen... főleg, ha az a modell egy kifejezetten kezdő kerékpárosok számára fenntartott kétkerekűként gördül le a futószalagról, hogy aztán elsöprő sikert arasson a nagyérdeműnél. Márpedig nem is olyan régen így történt Angliában. A mai napig számos fórumon csupa pozitív visszhang érkezik felőle, s noha a legtöbben tudjuk, hogy ez a „kistesó” nem a Tour de France, a Giro’d Italia, a Vuelta és más többhetesek (illetve egynapos versenyek) megnyerésére született, valahogy mégis jóleső tudattal tölt el bennünket az érzés, hogy idehaza, külföldön, vagy bárhol a nagyvilágon tökéletes edzőpartnerünkké válhat akár síkon, akár hegyeken. Nálunk pillanatnyilag 4.4-es értékelésnél jár... Még! :)

„ Az 500 fontos csoda!”

Így emlegetik, s eme találó kijelentés nem is állhatna közelebb a valósághoz, ha nem lennénk tisztában azzal, hogy már az első perctől kezdve a pénzünkért, a kiváló ár-érték arány mellett egy magasabb felszereltségű kerékpárhoz jutunk, aminek a nyergében ülve később sem fog majd a hatalmába keríteni minket az a bizonytalan érzés, hogy esetleg rosszul döntöttünk. Na, de ne is szaporítsuk tovább a szót, lássuk röviden a részleteket. 

Felszereltség:

A váz duplán húzott 6061-es alumínium, a geometria pedig a klasszikus, letisztult országúti formát képviseli. A kerékpár különböző méretekben kapható:  XS-S-M-L-XL, a méretválasztáshoz kérjétek sporttanácsadóink segítségét! 

A villa karbonból készült, ezáltal sokkal jobban elnyeli az út viszontagságaiból származó rezgéseket és kényelmesebb tekerést biztosít számunkra. Bevallom őszintén, nekem a legelején fenntartásaim voltak vele kapcsolatban, de közel 6000 km tekerés után rájöttem, hogy mindvégig feleslegesen majréztam.Plusz abszolút mellette szól, hogy a bringa így jóval könnyebb (675 g-al), mint ha "sima" alu-villát kapott volna. Egyébként a kerékpár összsúlya 9.9 kg (M-es méretben, pedál nélkül), de a magasságomhoz ajánlott XL-es változat sem haladja meg a 10.8 kg-t, természetesen ha ebbe nem számolom bele az általam is oly közkedvelt spd-pedált.

Persze egy országúti kerékpárhoz képest még így is nehéznek számít a gramm-mániások körében, de mint azt már korábban említettem, ez a bringa nem a nívós versenyek megnyerésére hivatott, hanem elsősorban a saját szórakozásunkhoz járul hozzá, és ha úgy tetszik, nyugodtan befoghatjuk a mindennapos edzéseinkhez is. Akárhogy is... sértés lenne egyszerű, hétköznapi bicajnak kikiáltani. Ennél azért többre képes. :) Láttam én már utánpótlás-versenyzőt edzésen Tribannal vezetni az élbolyt. :)

A Triban 520 a belépő-szintnek megfelelő Shimano Sora-szettel lett felszerelve (kivételt képez ez alól a B'twin-Tektro fék, lásd lejjebb). A 3x9 sebesség és a Hollowtech II-es, integrált hajtómű gondoskodik az egyenletes tekerésről, az intenzív tempóról és  a lábainknak kényelmes hegyi fokozat eléréséről, hogy még a kisebb állóképességgel rendelkező sporttársak is könnyedén fel tudjanak jutni a kékesi kilátóhoz egy jutalom-kávézásra. 

A Sora-nal szerintem nem is kell több a hétvégi kiruccanásokhoz vagy a napi rendszerességű, intervall-edzésekhez. Éppen annyira hozza a kötelezőt, mint az egy szinttel felette lévő Tiagra, és azt hiszem (kövezzen meg érte nyugodtan, aki akar), itt ki is merítem a két alkatrészcsalád közti különbséget. Mindkettőt próbáltam már és a Sora semmivel sem rosszabb a Tiagránál... kivéve, hogy ez utóbbinál kezdődik a merészebb célkitűzésekhez hivatott  2x10-es hajtómű-rendszer. 

A Sora fékváltókar a másik pozitívum, amely mellett egyszerűen nem tudok keresztül siklani. A váltás mindig pontos (persze ehhez ugyanilyen pontosan be kell lőni az első-és hátsó váltót is), illetve a Tektro fékek is ugyanazzal a gyors hatékonysággal fognak, amennyi fékerőre éppen szükségünk van. Az egyetlen hátrányának azt érzem, hogy még a saját, hosszú ujjaimmal is sokszor nehezen tudom elérni... mintha kissé távolra tervezték volna a mérnökök (állítás ide vagy oda), így a lejtmeneteket ezáltal óvatosabban kezelem. Az, hogy miért nem kapott a kerékpár Sora féktestet, elég egyértelmű számomra: a kedvező ár-érték arány mellett meg kellett húzni azt a bizonyos kompromisszum-vonalat, amiért ne érje szó a ház elejét, valamiből (valljuk be!) azért mégis csak engedni kellett. Végső soron nem a Dolomitokból és az Alpokból tervezünk leszáguldani... vagy igen?  :) 

Ha pedig már a kompromisszumoknál járunk, muszáj megemlítenem az ugyancsak belépő szintű Aero duplafalú felniket. Én személy szerint nagyon örültem neki, hogy azért a pénzért, amit otthagytam anno a pénztárnál, egy olyan országúti kerékpár nyergébe pattanhatok, amit nem kell állandóan centíroztatni. Igaz, nem vagyok egy pankrátor-súlyú sportoló, aki alatt összecsuklik a bicikli, ha ráül, de azért mégis csak nyugodtabban gurulok vele, mint ha egy kevésbé strapabíróbb szimplafalú felnivel tenném ugyanezt. Ám ahogyan az lenni szokott, itt is esik egy kis üröm az örömben: mégpedig a két felni összsúlyát illetően. A kerékpár csak e rakoncátlan kettősnek "köszönhetően" haladja meg ugyanis a 10 kg-ot (L-XL). Összesen 2,5 kg-t tesznek ki, ami számomra az egyetlen -még ha nem is kifejezetten negatívum -  ún. szemhunyásnyi probléma, vagy nevezzük inkább aprócska bakinak. Ennek ellenére a Triban 520 nálam is simán súrolja a 4.9-et! :) A kerekek egyébként Hutchinson Equinox 2 külső gumiköpenyt kaptak, ami meglepően hosszú élettartamú (no, persze nem nálam). :) Már csupán egyetlen fontos dolgot hagytam ki, mégpedig a mindenki számára lényeges, soha el nem hanyagolható tényezőt, ami nagyban/ hatványozottan hozzájárul minden sporttársam kényelmi-faktorához: a Nyereg! 

Az előző modelleket - melyeket az elmúlt években sokszor, sokan bizony nagyon kényelmetlennek éreztek hosszútávon - felváltotta az új, innovatív ERGO FIT nyereg. Ez már sokkal kényelmesebbnek tűnik  a 3-4, sőt az 5 órás tekerések alkalmával is, mint fapados elődjei, s a nap végére az ülepünk sem fog úgy sajogni, mint ha egész idő alatt egy tevén lovagoltunk volna Bakel és Tuba közt. :) Minden esetre kevesebbszer fogunk kiállva tekerni a nyeregből, mint egy spinning edzésen, ha csak nem vagyunk megrögzött mazochisták. :) A termék fogyasztói ára: 179.990 Ft Végezetül annyit, hogy több éles bevetés és számtalan edzés után, a Triban 520 nálam még mindig abszolút mitfahrernek számít - s noha tudom, hogy a MTB az elsődleges profilom, ahol már nem elegendő a célkitűzéseimhez egy belépő-szintű modell -, ha egyszer mégis úgy döntök, hogy egy magasabb felszereltségű országútit veszek, akkor is megtartom magamnak ezt az igazán remek, 500 fontos csodát!  Hátszelet mindenkinek! :) 

 Fotó: Vígh Attila

   

Címkék:

Hozzászólások

(nincs még hozzászólás)