Magazin

Blog

Bringázzunk a családdal a Balatonnál! - Félnapos alternatíva

Aki szeret bringázni, annak már bizonyára megfordult a fejében, hogy körbekerekezze a Balatont. Aki egyszer végigtekerte, biztosan útnak indulna még egyszer, aki pedig már többször teljesítette a távot még inkább újra meg újra visszatérne.

Nagyon sokaknak bakancslistás program a Balaton körbetekerése, ami az edzettebbeknek egynapos programot jelent, de a kevésbé gyakorlottak is képesek teljesíteni, ha több napot, vagy több részszakaszt szánnak rá. Ha nincs sok szabadidőnk például ha csak egy fél napunk van, akkor mindenképpen érdemes a hajózási lehetőségekkel szűkebbre venni a kört. Egyik legemlékezetesebb körünkben kétszer is átszeltük a Balatont és úgy érkeztünk vissza a kiindulási pontra.

Félnapos alternatíva

Egyébként a teljes táv 205 km, melynek során összesen kb. 650 méter szintkülönbséget kell legyőzni. Különösen akkor élvezetes program a Balaton környékén tekerni, ha nem sietünk, és átadjuk magunkat a táj szépségének és itt-ott szünetet tartva megismerkedünk az útba eső településekkel.

Rengeteg szép élmény és szuper látnivaló vár azokra, akik belevágnak a kalandot jelentő Balaton körüli tekerésekbe. Ha nyitott szemmel járunk a Balaton vidékén, láthatjuk, hogy az amatőrtől a profikig, az ovisoktól az idősekig szinte mindenki nyeregbe pattan és teker amerre csak lehetséges. Azt is látjuk, hogy az új módinak megfelelően egyre inkább kifejlődik a Balaton vidékének kerékpáros infrastruktúrája is.

Bárki, aki egyben, vagy részszakaszokban szeretné végigtekerni, érdemes előtte jól felkészülnie rá. Ha akkora távolságot, mint a balatoni kör, ami több, mint kétszáz kilométer még nem tekertünk le egybe, akkor ne vágjunk bele a teljes kalandba, előtte kötelező kipróbálni magunkat sokszor sok tíz kilométeres résztávokon.

Gondoljunk egy kicsit a bringánkra is! Készítsük fel az útra! Nézzük át a fékeket, a kormány rögzítését, ellenőrizzük le a váltók működését, olajozzuk be a láncot. Ha nem vagyunk biztosak a dolgunkban jól tesszük, ha a nagy út előtt elvisszük egy szervízbe, kapjon egy kis kényeztetést, szakértő figyelmet és gondoskodást, hiszen nagyrészt rajta múlik a túra sikere.

A "kiskör" egy jóleső kompozással egybekötve az egész családnak élmény lehet

Legyen derűs napod és csak könnyedén!

A profik listát írnak, a hölgyeknek bőven elég az összekészített ruházat negyede is. A biciklis sisak a biztonságot szolgálja, a tartalék belső és a kerékpár szerelő készlet pumpával a túra sikerét, a bekészített energia szeletek és a feltöltött kulacsok a tartalék üzemanyagot biztosítják.

Ha bepakoltunk a táskába, és rájöttünk, nem fér el minden, majd négyszer csökkentettük a felszerelések mennyiségét, hogy végre be tudjuk húzni a cipzárt, sikeresen teljesítettük az egyik legnagyobb kihívást. Aki ugyanis biciklitúrára indul, annak tudnia kell: legjobb, ha annyi cuccot visz csak magával, amennyi belefér a nyeregre szerelhető táskába. Ennyire egyszerű és könnyű a pakolás. Minden esetre ne hagyjuk otthon a pénztárcát és igazolványainkat sem.

Nem kell különösen bajlódnunk a szendvicskészítéssel sem, ugyanis a bicikliút mentén sorra találunk különböző vendéglátó helyeket, melyek várják a megfáradt, megpihenni vágyó bringásokat. Egy jó gulyás, pogácsa vagy süti új lendületet ad a tekeréshez.

Ábrahámhegy központjából indultunk Balatonrendes felé, ahol először kellemes árnyékot adó fás rész következett, majd muszáj volt kimennünk a főútra, az egész települést a 71-es úton szeltük keresztül, egészen addig, amíg a vasútállomás után a település vége táblánál átkeltünk a síneken. Az egész Balaton körüli bringaútnak ez az egyetlen olyan szakasza, ahol hivatalosan is a főúton vezet az út. Ahogy beértünk Révfülöpre, Révfülöp központjában a kikötőnél fagyi és persze a móló várt ránk. Tekertünk tovább, Balatonszepezdnél nagyon figyelnünk kellett a táblákra, mert a kerékpárút a település északi oldalán kisebb utcákon át vezetett. Ezt követően egy erdős részen haladtunk Zánka központja felé, itt a bringakörút újra levezet a Balatonpart közelébe, így eljutunk a tábor bejáratáig, majd a zánkai haditechnikai parkig. Újra a 71-es mellett voltunk, itt az északi oldalán fut a kerékpárút. Hamar elértünk Balatonakaliba, ahol a táblákkal is jelölt utcákon keresztül újra a Balaton szintjéig ereszkedtünk. Kisebb emelkedő leküzdése után Balatonudvari, és a hozzá tartozó Fövenyes közötti szakasz következett, ahol széles, jó minőségű kerékpárút, pihenőpadok, árnyékot adó fák, minden megtalálható, ami egy kellemes szakaszhoz szükséges. Balatonudvariban megnéztük a különleges szív alakú sírkövet. A 71-es út mellett kerekezve értük el Örvényest, ahol megnéztük az ország legrégibb működő vízimalmát, a Pécsely patak által hajtott Örvényesi Vízimalmot.

Innen kisebb lejtős szakasz jött, remek panorámával a Tihanyi-félszigetre.

Érdemes felfedezni a félszigetet, mi a part menti úton a kikötő és a rév felé indultunk. A révnél a kompok nagyon gyakran jöttek és hamar megteltek, sok motoros, kerékpáros és autós kirándulóval. Nem menetrend szerint, hanem a forgalomhoz mérten indult, így hamar átértünk a túloldalra, Szántódra.

„Földvár felé félúton” eltekertünk a Nyugati szabadstrand mellett, útközben több helyen is lemehettünk volna fürödni a karnyújtásnyira lévő Balatonhoz. Hamarosan Balatonszárszóra értünk, ahol megnéztük az impozáns József Attila emlékművet, sajnos az emlékmúzeumra már nem jutott idő. Ezt követően egy kb. 1500m-en át tartó igazán pocsék bringaúton jutottunk el Balatonszemesre, ahol nemrég épített térkő burkolatú kerékpárúton gurultunk a magaspart tövében. Itt már nagyon sietnünk kellett, hogy elérjük a fonyódi utolsó hajót. Úgyhogy maximális sebességgel szeltük át Balatonlellét és Balatonboglárt a kisforgalmú utcákon. Messziről jól látszik Fonyód jellegzetessége a két domb, azaz a Vár-hegy, és a Sípos-hegy. Mindkét domb tetején kilátó áll, ahonnan gyönyörű lehet a panoráma a Balaton-felvidék hegyeire. Éppen az indulásra figyelmeztető hajókürtre érkeztünk a mólóra, a hajóra felszaladva nem volt más dolgunk, mint kicsit kifújni magunkat és élvezni a vízi utazás élményét.

Rövid hajóutat követően Badacsonyban kötöttünk ki. Innét már csak rövid, laza levezető pörgetés volt az ábrahámhegyi célállomás. Kicsit fáradtan, de jóleső érzéssel gondoltunk a napra, ide vissza kell még jönnünk, de majd akkor a másik irányból.

Milyen kerékpárt ajánlanék ilyen élményekhez?

A Riverside 500 trekking bringa tökéletesen megfelel erre a célra. Jó ár-érték arányával, szép színeivel sokak kedvencévé vált az elmúlt években. A tavalyi hiányállapot szerencsére elhárult, így gond nélkül beszerezhető áruházainkban és online.

Riverside 500 trekking kerékpár, ötféle színben elérhető áruházainkban és online