Magazin

Blog

Élmény és feltöltődés, avagy emlékek a Mátrából

2020. június 29.

Azt hiszem, bátran mondhatom, hogy a Mátra egész évben biztos úti célt jelent a természetjáróknak és a kevésbé aktív pihenést választóknak is. Minden évszakra akad itt, mi szem-szájnak ingere. Sípályák, kalandpark, wellness szálloda, kemping, kilátók, kisvasút és a szívemnek talán legkedvesebb, a karnyújtásnyira lévő természet.

Néhány napja nővérem kérdezte, hogy a nyaralásukhoz mit ajánlanék nekik a Mátrában és a környéken? Pár helyszínt említettem is, de jobban belegondolva rájöttem, hogy én is kevésbé ismerem a térséget, mint szeretném. Amit pedig ismerek belőle, az is a szinte végtelen erdőkhöz és a túrázáshoz köthető.

2020.03.15. A hidegfront alaposan kitakarította a levegőt. Bringával feltekertünk a Kékesre, aztán a Galya-tetőre

Nem túl régen, 4 éve szeptemberben túráztam először a Mátrában és az elmúlt 3 évben kezdtek felpörögni az események. A kihívást jelentő meredek ösvények, a zárt és nyugalmas erdőségek teljesen magukkal ragadtak. Azóta is ott a bakancslistámon több mátrai tt, amit teljesíteni akarok legalább egyszer. Még nem álltunk vissza teljesen az irodai munkára, így a home office-ból megmaradt bezártságérzet miatt most is azon jár az agyam, hogy mikor tudok elmenni a Mátrába? Pedig alig egy hete jártam ott…

2020.06.21. A Mátra fenyveseit és azon belül is a Galya-tető és Piszkés-tető közötti szakaszt imádom.

Emlékszem micsoda érzés volt, amikor a Veronika rétről indulva először gyalogoltam fel a Kékesre. Nem nagy táv, de akkor is! Aztán amikor tavaly nyáron Gyöngyösről indulva bringával is feltekertem hazánk legmagasabb csúcsára. Fárasztó, de nagy kihívás, amit sikerült legyőzni! Gyalog sem volt rossz lefelé, de két keréken legurulni a szerpentinen Parád irányába, na az volt ám vérpezsdítő élmény! Azóta is szívesen tekerek arra, ha van lehetőségem.

Ha már lejtőzés, a megfelelő mennyiségű hó nem csak a lapátolással ad aktív kikapcsolódási lehetőséget. Én azonban télen síléc helyett inkább hómacskát viszek magammal, ezért vannak akik nálam jobban ismerik lehetőségeket.

2020.06.21. Egész nap esős, párás idő volt, ezért a Csörgő-patak völgyében több szalamandrával is találkoztunk.

A hegységet átszelő főút izgalmas kanyarjai ellenére a Mátra zárt erdői átható nyugalmat árasztanak, miközben igazán vadregényes terepet járhatunk be. A szélben hátborzongatóan süvítő fenyvesek, a gótikus oszlopcsarnoknak ható bükkösök, vagy a Kékes északi lejtőin megbúvó páfrányos foltok kísérik csendes utunkat. A Csörgő-patak párás völgyében kedves gombákkal, vagy foltos szalamandrákkal is találkozhatunk. Vigyázzunk mindegyikre!

2020.06.21. A Csörgő-patak völgye fantasztikus volt ebben a párás, esős időben és máskor is.

A látványos gerincutak mellett több kilátót is könnyen elérhetünk. Nem maradhatnak távol így a kevésbé edzettek, vagy éppen a gyerekek sem. Galyatető és a Kékes közúton is megközelíthető, de Mátrafüreden a Kozmáry-kilátó, Sástó, vagy Mátraszentlászlón a Vörös-kő kilátója is meglátogatható pár perces könnyű sétával.

És nem szabad elfelejteni a legkisebbeket, vagy a kevésbé tapasztalt túrázókat sem! Gyöngyösről két vonalon, Mátrafüred és a Szalajkaház irányába is eljuthatunk kisvasúttal. Sástón pedig egy kedves és informatív tanösvényt tekinthetünk meg, aminek a végállomásán, Farkaskútnál finom forrásvízzel frissíthetünk.

2019.07.13. Sástó és a kilátó. Az első bringás csúcstámadást innen indítottuk a Kékesre. A kilátóból teljes körpanoráma nyílik a környékre.

Vannak azonban olyan időszakai az embernek, amikor egyszerűen le kell lassulni, meg kell állni és az aktív pihenés helyett a relaxációt és a feltöltődést kell választani. Ekkor sem csalódhatunk a környékben, mivel több szálloda, wellness lehetőség, vagy akár csendes családi szállások közül is válogathatunk. Ha pedig meguntunk a négy falat, ott a természet az ajtón túl.

2019.06.07. A Mátra Túra előtt egy nappal mi is kirándultunk egy kicsit és végigjártuk a 13 km-es útvonalat. Itt éppen a tanösvényen gombászunk.

Vagy két órája ülök már a térkép felett és bóklászok virtuálisan a Mátrában. Ismét rájöttem, hogy csak a töredékét ismerem, pedig milyen jó lenne most is többet ajánlani Nektek! Ha máskor nem, augusztus végén azért eljutok a 8. Decathlon Mátra Túrára. Dolgozni fogok, de az a munka mégse olyan, mint ülni az irodában. Annál jobb, kikapcsol, feltölt!

Aktív teljesítménytúrázóként az asztal másik oldaláról egy új élményt jelent a rendezvény, de a résztvevők lelkesedése és energiája ugyan úgy átjár engem is, mintha velük együtt gyűjteném a pecséteket.

2019.06.08. A Rákóczi-forrástól néhány száz méterrel lejjebb

Szívesen várom tőletek is az ötleteket a Mátrában felkeresni való úti célokat illetően. Addig is emlékezzetek rá, hogy augusztus 22-én ismét Decathlon Mátra Túra, a nevezés elindult! Gyere el egy hétvégére, fedezd fel a gyönyörűséges Mátrát velünk, és kapcsolódj ki a természetben, távol a városok zajától.

Címkék:

Wéber Tamás

Az általános iskolai vándortáborok hamar elültették bennem a hegyvidék szeretetét, de az évek során a háttérbe szorult. Alföldi, falusi gyerekként az iskolai testnevelés órák mellett számomra sokáig csak a környéken való kerékpározás jelentette a rendszeres sportot.