Magazin

Blog

Felkészülés nulláról egy Velencei-tó körre kerékpárral

A Decathlon Családi Bringás Napot minden évben a Velencei-tónál rendezzük meg. Ide várunk minden kerékpározni szerető Ridert, valamint olyan, a sport iránt még csak érdeklődőket szeretnénk invitálni, akik még nem bringáztak le egyben egy tókörnyi távot, azaz 28 km-t." Kézsmárki Tomi, Van Rysel nagykövet írását olvashatjátok.

"Ez a cikk azoknak szól elsősorban, akik félnek attól, hogy le tudják-e tekerni a távot, vagy csak szeretnének biztonsággal végigmenni anélkül, hogy beborulnának az árokba. De lehet, hogy gyakorlottabb bringásoknak is tudok pár új infót adni.

Egy kis útvonal-ismertetéssel kezdeném a jó tanács áradatot

A Velence Korzótól indul a menet Agárd irányába, végig kerékpárúton. Arra érdemes figyelni, hogy a déli parton jó eséllyel oldal- vagy szembeszél lesz. Itt ne a nagy áttételt hajtsuk, hanem egy sokkal pörgősebb pedálfordulattal haladjunk, mert Pákozdon már komoly problémánk lehet, ha elmegy az erő a lábakból. 

Velencei-tó kör kerékpárral
Velence tó-kör

Érdemes 10-15 percenként inni pár korty izotóniás italt vagy vizet a kulacsunkból.A déli oldal végén érdemes megállni a kilátónál, hogy egy pillanatra és egy selfiere szusszanjunk egyet. A magunkkal vitt három Aptonia müzliszeletből most fogyasszunk el egyet. Innen tovább haladva elkanyarodunk Pákozd irányába, ahol az út minősége hagy némi kívánnivalót maga után és itt bizony pofaszél lesz. Továbbra is pörögjenek a lábak. Ne ijedjünk meg, lesz egy kisebb hupli, ami átszeli az autópályát, de utána jöhet egy kis száguldás a következő emelkedőig, aminek megmászásával már teljesítettük is a táv felét. 

A település "központjában" a kútnál vár egy frissítőpont. Itt álljunk meg egy pillanatra és együnk pár falatot, valamint a folyadékpótlást sem szabad elfelejteni. Kerekedjünk fel és kezdjük meg a tókerülés másik felének teljesítését. Továbbra is a bringaúton haladva elhagyjuk Pákozdot és elérkezünk lassan a tókerülés legnehezebb részéhez, ahol pár száz méteres mászás vár ránk. Itt válasszuk a kerékpárunkon a legkönnyebb áttételt és figyeljünk a levegővételre. Az elágazásnál balra kanyarodva már csak egy kis kitartás és felérünk túránk legmagasabb pontjára, ahonnan egy nagy száguldás vár majd ránk Velence irányába. A lejtő előtt érdemes inni pár kortyot, enni pár falatot. Teljesen elzárt, igazán széles útszakasz vár ránk egészen Velence határáig. A településre beérve kövessük a bringautat továbbra is. A folyadékpótlásról továbbra se feledkezzünk meg! A tó partján számos vendéglátóhely található, ahol bármikor meg tudunk pihenni, de most már igazán nincs sok hátra. A Korzóra visszaérve érdemes egy fehérjében és szénhidrátban gazdag menüt elfogyasztani és kiülni a partra a jól megérdemelt pihenőnket eltölteni. 

Velencei-tó kör kerékpárral
A tókerülés után jól esik  a pihenés

Felkészülés

Amit javaslok a felkészüléshez... Minden nap, a felkészülés első hetétől, ha tehetjük, menjünk ki és kis ellenállással, nagy pedálfordulattal, alacsony pulzussal bringázzunk 5-8 km-t. Két hét elteltével növeljük a távot 10-12 km-re ugyanezzel a magas pedálfordulattal és alacsony pulzussal. Ezt a távot érdemes tartani két hétig. Az ötödik hét kezdetével a távot picit növelhetjük és fél km-eket hajtsunk egy kicsit nehezebb áttétellel. Napról napra növelve a távot az utolsó hétig, az esemény napján már 20-22 km-t biztonsággal tudnunk kell bringázni. 

Az utolsó héten már csak 10-15 km-t bringázzunk kellemes tempóban, ahogy elkezdtük a felkészülést és ennél többet ne is tekerjünk a nagy napig. Amire fontos figyelni, ha 3/4 óránál többet vagyunk kint, akkor egy müzlit mindenképpen fogyasszunk el, de legyen nálunk tartalék szelet is, és a folyadékpótlásról se feledkezzünk meg. Érdemes néha olyan terepen is bringázni, ahol van egy kis emelkedő, hogy ne a rendezvény napján szembesüljünk azzal, hogy itt bizony tolni kell a kétkerekűt. Mindenkinek jó felkészülést kívánok és találkozzunk a Velence Korzón!"

Címkék:

Hozzászólások

(nincs még hozzászólás)