Magazin

Blog

Frissítés futáshoz II. rész

2020. július 10.

Ahogy egyre melegebb az idő, úgy izzadunk többet és veszítjük el az ásványi sókat futás közben. Ilyenkor még fontosabb, hogy odafigyeljünk frissítésünkre a teljesítményünk fenntartása és a rosszullét elkerülése érdekében. A sorozat második részének főszereplői: az izotóniás italok és az elektrolit tabletták

A futáson kívül nagy szenvedélyem még a táplálkozás és a frissítés, így nagyon vártam, hogy megírhassam ezt a cikksorozatot. Az első részben a víz fontosságáról volt szó, most pedig az izotóniás italok és elektrolit tabletták világába barangolunk.

Isotóniás poraink 5 ízben kaphatóak

Kezdőként nehéz eligazodni a sportitalok és pezsgőtabletták világában. Mire jó ez? Kell ez nekem? Miért van ennyiféle? Amikor belecsöppentem a versenyek világába, én akkor találkoztam velük először. Gondolhatjátok, hányszor szegtem meg a „verseny napján nem próbálunk ki semmi újat” szabályt…. segítek: sokszor :D

Na de elkalandoztam. Ebben a cikkben szeretném tisztázni, mi fán terem az izotóniás ital és az elektrolit tabletta. Miért és mire jó, mikor érdemes használni őket. Azt viszont szeretném leszögezni, hogy ha még nem használtál korábban ilyeneket, akkor először a vízzel kezdj. Tudniillik, mint minden mást, a gyomrunkat is ugyanúgy edzeni kell. Nincs két egyforma szervezetű ember, ezért a frissítést is gyakorolni kell. Ki kell tapasztalni neked mi a jó, mi válik be.

Miért kell pótolni az ásványi sókat?

Intenzív mozgás hatására elkezdesz izzadni és ilyenkor nem csak folyadékot, hanem a szervezeted számára szükséges ásványi sókból is veszítesz. Ahhoz, hogy elkerüld a rosszullétet, fáradtságot, izomgörcsöt, hányingert, kimerülést, vissza kell pótolni ezeket. Minél hosszabb távot mész, minél többet izzadsz, annál fontosabb a megfelelő hidratáció mellett a sók pótlása. 

Ennek többféle módja van, ezért összegyűjtöttem, mit érdemes használni és mikor.

Izotóniás italaink 4, hydra italaink 2 ízben kaphatóak

Izotóniás ital

Röviden: egy ásványi sókat, vitaminokat és szénhidrátot tartalmazó itóka, aminek sűrűsége megegyezik a vérrel. Ha a könnyű szénhidrátbevitel a cél, ezt válaszd. De egy maratont azért ne nyomjunk le csak isoval! Fontos, hogy ha ezzel frissítesz, mellette csak vizet igyál, ne használj gélt! Tapasztalataim szerint 1 óra feletti edzés során már elkél, de nekem például nem mindig bírja a gyomrom. 

Ha még nem használtál ilyet korábban, ajánlom figyelmedbe a kis csomagolásokban kapható iso-t és iso +-t. Így ki tudod próbálni, hogyan reagál a szervezeted és könnyebben találod meg a számodra legmegfelelőbb ízt is.

Az elektrolit tabletta zero kalóriát tartalmaz és 2 ízben kapható

Elektrolit tabletta

Röviden: egy ásványi sókat és vitaminokat tartalmazó itóka, ami tablettánként minimális szénhidrátot tartalmaz. Ha elsősorban a hidratáció és az elektrolitok pótlása a cél, ezt válaszd bármilyen távnál. Tapasztalataim szerint már akkor is érdemes használni, ha kb. 1 órás az edzésed vagy hosszabb táv mellett még beviszel valami szilárd táplálékot.

Itt is vannak kisebb kiszerelések és nagyon elenyésző cukortartalommal is rendelkeznek!

Remélem most már tisztább a kép egy kicsit. Amennyiben még lenne kérdésed vagy nem vagy biztos, neked melyik lenne a jobb, bátran kérd sporttanácsadóink segítségét! 

Címkék:

Nyitrai Réka

Akkor kezdődött igazán az életem, amikor elkezdtem futni.

Hozzászólások

(nincs még hozzászólás)