Magazin

Blog

GRVL900 TITANE - a sztori

“TRIBAN. Országúti kerékpárosok vagyunk. Célunk, hogy általunk bárki képes legyen messzebb jutni, még gyakrabban, mert a szabadság és a kaland ott vár a következő kanyarban.” - szól a márka expozéja. Pár héttel ezelőtt hozta nyilvánosságra egyik új, megvalósuló projektjét a Decathlon (nem verseny) országúti kerékpár márkája, a Triban.

Ez pedig a Titane volt, a 900-as gravel széria új ékköve.

A social média kerékpáros csoportjaiban is hamar felütötte fejét a hír: nemcsak a titánium váz kuriózuma miatt, hanem a kerékpár rendkívül kedvező ára miatt is. Bár, az első évben a márka csupán 401 darabot gyárt a különleges kerékpárból, mellyel elsődlegesen a francia, német, belga és brit piacot célozza meg (ezt a circa 2400 EUR-s árával valószínűleg nem is lesz nehéz), mégis, a várható sikeresség fényében bízhatunk benne, hogy mihamarabb itthon is a saját szemünkkel láthatjuk a Titane-t. Mindenesetre a projekt létrejötte markánsan képviseli a Triban azon ambíciózus szándékait, miszerint a gravel piac kiemelkedő képviselőjévé válna a soron következő években.

A Titane elsődlegesen a francia, német, belga és brit piacon lesz elérhető

Gondosan felépített projekt volt, melyben a minőségi követelményeknek való megfelelés mindenképp élen járt, s személyében, a magának a piacon egyre markánsabban helyet követelő gravel kerékpárok között valódi unikum született. 

A történet majd’ két évtizedes múltra tekint vissza. 

2003-at írunk, mikor a Decathlon tervezői és mérnökei, név szerint Andrew Lorenzi, Alexandre Voisine és Dominique Broutin még egy olyan kerékpárváz megalkotásán dolgoztak, amelyek az északi klasszikusok híres-hírhedt macskakövein teljesítettek volna “verseny-szolgálatot”. Kényelmes, de hatékony kerékpár létrehozásán dolgoztak, amely képes volt szembenézni Flandria vagy Észak Pokla semmihez sem fogható megmérettetéseivel. A kiválasztott alapanyag a titán lett, a hátsó háromszöget pedig karbonból formázták meg. Csak a rend kedvéért, az országútra végül 2005-ben gördült ki a Decathlon 9.5 Titane névre keresztelt kerékpár, mellyel a Roubaix-n Andy Flickinger szerezte meg csapatából, az Ag2r-ből a legjobb eredményt: az 53. helyen végzett, valamivel több, mint 10 perc hátrányban bizonyos Tom Boonen mögött.

Triban Titane kerékpár

A projekt újjászületett

Jó 15 évvel később a fent említett három úriember még mindig a Decathlon kötelékében dolgozik és még mindig rajong a kerékpárokért. Gondozásukban a projekt újjászületett. Sok dologban változatlanul, ám nem mindenben. Ahogyan 2003-ban úgy most is a Locatelli testvérek személyében, azaz a Milánó közeli Dedacciai cégben találtak partnerre. A Deda-t a legtöbb kerékpárosnak nem kell külön bemutatni: igazi olasz, kézzel gyártott minőség. A reneszánszát élő titán-projekt tehát kellő garanciával a tarsolyában, ám ezúttal már más célközönség kiszolgálására fókuszálva lendült munkába.

Az új Titane vázának minden négyzetmillimétere titániumból készült (karbon háromszög nélkül), a cél a lehető legkomfortosabb és legidőtállóbb kerékpár létrehozása volt. A pavé-kat pedig felváltották a még sokszínűbb kihívást tartogató poros utak - legyen szó mezőgazdasági nyomokról vagy épp erdei ösvényekről - egy az egyben gravelre szabva.

Az új Titane kerékpár váza titániumból készült

A gyártás kitüntetett figyelmet kapott a folyamat minden egyes állomásán. 

A gondosan megformált és megmunkált Dedacciai vázcsövek a Bonetti-testvérek hegesztő műhelyébe kerülnek, Veneto-ba. A patinás manufaktúra 50 éves “know-how”-ja újabb biztosítékot ad a rendkívüli minőségre. A műhely termelését havonta száz váz összeállításában korlátozza, ezzel is garantálva a patika mérlegen kimért kvalitást. Innen kerülnek aztán a márka lille-i központjába a vázak, ahol a kerékpár összeállítására különleges figyelmet szentelve, egyetlen egy technikus szereli össze a Titane-t az utolsó csavarral bezárólag.

A projekt finisében az első tesztkilométerek az elragadó Vale di Sale-n vártak volna a Titane-ra (amely a Gravel kerékpározás valódi Mekkájának számít, az olaszországi Piemont régióban), ám a járványügyi helyzet keresztülhúzta a Triban számításait. Végül a márka központjához közel, az Opál-part vidéke (Cote d’Opale) lett a befutó a La Manche csatorna mentén. A túra youtube videójának megtekintését csak ajánlani tudom:

Címkék:

Hozzászólások

(nincs még hozzászólás)