Magazin

Blog

Hiányzik az úszás?

Mutatunk néhány trükköt, amivel úszós tematikát varázsolhatsz a szárazföldi edzésednek, hogy csökkentsd az uszoda iránti honvágyadat - ha a gyerekek nem tudnak úszóedzésre járni, ezzel őket is mozgásra bírhatod!

Sokunknak hiányzik az úszás, ráadásul ez egy olyan sport, amit nem könnyű más mozgásformával helyettesíteni. Egy kis kreativitással azonban - részben - kompenzálhatunk szárazföldi edzéssel, mind az edzésmunka, mind a hangulat terén. Akár közös családi vagy baráti programnak is kiváló az ünnepek alatt!

1. Kerülj hangulatba!

Öltözz úgy, mintha úszni készülnél! Bár egy komolyabb edzés közben zavaró lehet bármilyen hagyományosan nem oda tartozó kiegészítő, egy szemüveg a homlokon igazán nem nagy dolog - aki igazán bele akarja élni magát, persze úszósapkát is húzhat, és felveheti rendesen a szemüveget. A legmenőbbek tornázhatnak úszódresszben vagy fürdőnadrágban is.

Ha úszószemüveget húzol, máris hangulatosabb lesz a szárazföldi mozgás is!

2. Hátizom úszó módra

Feküdj hasra, de a szokásos kar-láb emelgetés helyett tégy úgy, mintha a medencében lennél: minden törzsemelésnél végezz mell kartempót, ügyelve a szabályos mozdulatokra. A profik beakaszthatják a bokájukat, és gyors vagy pillangó kartempót is csinálhatnak, jó magasra elemelkedve a talajtól. A következő körben, még mindig hason fekve, lábaidat megemelve kezdj gyors lábtempóba - vigyázz, ha nem spiccelsz, a lábujjaid fogják bánni.

3. Hasizom úszó módra

Feküdj a hátadra, támaszkodj fel a könyöködön, és indulhat a hát lábtempó (avagy krall). Ha tudod, tartsd végig a levegőben a lábadat, apró mozdulatokkal váltogatva - ha nem megy, tedd le közben nyugodtan a sarkad, de igyekezz óvatosan leengedni, be ne törjön a parketta! :)

Ennyi hátúszás után ideje a bukófordulót is gyakorolni: ülj fel, és húzd fel a térded a mellkasodhoz, minél szorosabban átölelve a kezeddel, majd engedd el, és feküdj vissza egy villámgyors mozdulattal úgy, hogy se a fejed, se a lábad ne üsd be a talajba. Ismételd ezt a felü..., izé, bukófordulót a sorozat végéig.

4. Törzs- és vállizmok úszó módra

Fekvőtámasztartásban helyezkedj el, és végezz váltott kézzel gyors kartempót - akár oldalsimítással vagy hónaljérintéssel, a hangulat kedvéért. Próbáld minél jobban elfordítani a felsőtested, egyensúlyodat megtartva.

Ügyelj a helyes testtartásra fekvőtámasztartásban is!

5. Combizmok úszó módra

Gyakorold a fejesugrást felugrásokkal! A sorozat végén, ha már a vízben vagy, vedd kézbe a deszkádat (ha nincs otthon saját deszkád, fogd össze elöl vagy a füled mögött a kezed), és jöhetnek a guggolások kis terpeszben, majd szélesebb terpeszben. Állj fel gyorsan és engedd vissza magad lassabban, hogy a mell lábtempót imitáld.

Vigyázz, hogy guggolásnál a térded a különös kéztartás ellenére se kerüljön a bokád elé!

+1 társaság (online)

Bár az úszás magányos sportként él a köztudatban, sokan barátokkal vagy családdal szeretnek uszodába járni, főleg az ünnepek alatt. Bár személyesen most nem tudtok találkozni, ne hagyjátok, hogy ez megakadályozza a közös ‘úszást’! Izzítsátok a számítógépeket, laptopokat, telefonokat, és mehet a közös edzés videóhívásban. Mi a tavaszi szigorú korlátozások alatt többször is tartottunk online ‘úszó’edzést, úszószemüvegben, deszkával, csoportosan, és így sokkal szórakoztatóbb volt, mintha teljesen egyedül ugráltunk volna a nappali közepén. Használjuk ki az internet adta lehetőségeket, és csináljunk társas programot az edzésből is - mozogjuk le nevetve, közösen a karácsonyi kalóriákat!

Címkék:

Hozzászólások

(nincs még hozzászólás)