Magazin

Blog

Hogyan erősítsük a hasizmot haskerék segítségével?

Kockahasról álmodozol, de nem tudod, hogyan érd el? Íme az AB WHEEL, vagyis hasizomerősítő kerék, amivel megdolgoztathatod a hasizmodat, ahol csak szeretnéd.

Szeretnéd megerősíteni a hasizmodat és otthon szeretnél ezen dolgozni? Vagy komplex plank jellegű gyakorlattal szeretnéd kiegészíteni a testépítő és cross training edzéseid? Bemutatjuk az ab wheel-t: a haskerék, amivel az összes hasizmod, a kar- és a hátizmaid is megerősítheted. 

Mi is az az ab wheel haskerék?

Ahogyan az angol neve is jelzi, az ab wheel egy kerék a hasizom edzéséhez. De ez nem minden!  Azonfelül, hogy az összes hasizmod megdolgoztatja, a gyakorlatok közben a vállaid és a tricepszed is fejlődik. 

A haskerékkel nem csak a hasizmaidat, de a hát-és karizmaidat is tudod erősíteni

Hogyan is működik? 

Az ab wheel egy kerék, aminek a két oldalán egy-egy markolat található, ezeket kell fognod a gyakorlatok elvégzése közben.

Milyen izmokat dolgoztat meg az ab wheel haskerék?

Ahogy sejtetted, az ab wheellel dinamikusan dolgozhatsz a hasizmaidon. De az utalás az eszköz nevében egy kissé visszafogott! Eleinte használd a hasizmaidat együttesen az ab wheellel végzett edzéseid során: egyenes hasizom, ferde hasizmok, haránt hasizmok és ágyéki izmok. 

Mivel a gyakorlatok a kerék előre és hátra gurulásából állnak, ezáltal a vállak és a tricepsz is dolgozik, miközben a markolat vagy a talaj segítségével stabilizálod magad. 

Milyen céllal érdemes használni az ab wheel haskereket

Az egyszerű használatának köszönhetően a céljaidnak megfelelően használhatod az ab wheelt. Íme néhány példa:

Cross training vagy testépítés edzések során a haskerékkel fejlődhetsz és dinamikusan dolgoztathatod meg a hasizmaidat és a karjaidat. Ha pedig az izomerősítés a célod, egyetlen eszközzel edzheted meg az összes hasizmod, a propriocepció serkentésével.

Az ab wheel haskerék a szükségleteidhez igazodik, hogy együtt fejleszthesd a hasizmaid, a vállaid és a tricepszed, egységesen, egy és ugyanazon gyakorlat során.

“A cél az, hogy a kezek a kerékhez közel helyezkedjenek el a markolaton. Így természetes módon végzed el a törzsizomerősítő gyakorlatot és csökkented a rossz mozdulatok kockázatát.” Lucien, mérnök a Decathlonnál

Hogyan használd a haskereket?

A lényeg, hogy a kezeid vagy a lábaid helyezd a markolatra, majd előre-hátra görgesd a kereket. A gyakorlatok szerint támaszkodhatsz a talajon a kezeddel vagy a térdeiddel és a hasizmaid igénybevételével görgeted a haskereket előre és hátra. 

Két mód közül választhatsz a kerék helyzetét tekintve: “stabil” vagy “instabil”. Növelheted vagy csökkentheted is a kerék stabilitását: ha arra törekszel, hogy egyenes irányban tartsd a kereket az oda-vissza görgetés során, akkor ezzel inkább a propriocepciódon dolgozol. 

Hogyan kezdj el edzeni az ab wheel haskerékkel?

Kezdőként nem mindig egyszerű elkezdeni az edzést a haskerékkel. Az első lépés megtétele és a haskerékkel történő könnyebb fejlődés érdekében bemutatjuk az evolutív Ab Wheel-t

Az evolutív haskerékhez kapható egy gumiszalag

Egy rugalmas, állítható hosszúságú és levehető gumipánttal van felszerelve, ami segít a fejlődésben és biztonságban dolgozhatsz a hasizmodon.

A gumipánt hosszában állítható, hogy a kezdők és a középhaladók egyaránt használhassák. És azért is, hogyha a kezdőből valaki középhaladóvá válik, ugyanazt a terméket tudja használni. A gumipánt ugyanis levehető, hogy a haladók használhassák szimplán a haskereket.

Íme a jó reflexek a mozdulatok helyes elvégzéséhez és a fizikai nehézségek elkerülése érdekében:

Kezdő pozíció: 

  • Helyezd a térded a szőnyegre
  • A kezeid az Ab Wheel markolatán helyezkednek el
  • A karjaidnak 90°-os szöget kell bezárniuk a talajjal
  • Mielőtt elkezdenéd, figyelj rá, hogy a hasizmod tartsd jól megfeszítve

Mozgás:

  • Görgesd előre a kereket, majd vissza az eredeti pozícióba
  • A hátad maradjon egyenes, a hasizmod pedig megfeszített a gyakorlat során egész végig

Légzés:

  • Belégzés előre ereszkedéskor

Ha kezdő vagy, ne gurulj túl messzire (állítsd a legrövidebbre a gumipántot). 

Minél messzebbre gurulsz, annál nehezebb a gyakorlat. 

 

És te hogyan használod az ab wheel haskereket? Erősítéshez vagy fejlődéshez? Oszd meg velünk a tapasztalataidat és a kedvenc gyakorlataidat!

Címkék:

Hozzászólások

(nincs még hozzászólás)