Magazin

Blog

Hogyan maradj aktív és egészséges otthon is?

2020. május 5.

A sok otthon töltött idő alatt a szokásosnál is nehezebbnek tűnik formában maradni és aktívan tenni az egészségünkért. Következő tippjeinkkel segítünk leküzdeni a mozgásszegény életmód béklyóit.

Miért fontos a mozgás huzamosabb otthonlét alatt is?

Munkánk során rengeteg olyan apró, fizikai feladat adódik, amiket észre sem veszünk: séta a munkahelyig, elugrani az étkezőbe egy kávéra vagy egy gyors szünet erejéig járni egyet.

Az aktív életmód előnyei:

  • Egészséged megőrzése

Jól ismerjük azt a mondatot, hogy az egészség a legfontosabb és így is van: minél többet mozogsz, tested annál hálásabb lesz neked - még akkor is, ha csak mindennapi mozdulatokról van szó. Kerüld a megszakítás nélküli, folyamatos ülést! Ha munkád során is tartasz szünetet (még ha nem is tűnik fel), akkor otthon se feledkezz meg erről!

  • Koncentráció és hatékonyság

Szinte lehetetlen megfelelően összpontosítani egy konkrét feladatra úgy, hogy közben végig ugyanabban a testhelyzetben vagy. A megoldás viszont egyszerű: mozogj! Időnként tarts pár perc szünetet, had jusson egy kis pihenés a szemednek, agyadnak és hátadnak is!

Aktív életmód
A rendszeres mozgásnak köszönhetően javul a koncentrációd munka közben
  • Stresszoldás

A legegyszerűbb lépés, amit a stresszcsökkentés érdekében tehetsz, az maga a lépés: járj egy kicsit, tegyél meg pár kört és máris jobban fogod érezni magad!

Hogyan őrizheted meg alakodat otthon is?

Igaz, hogy a sok otthon töltött idő miatt kevésbé vagyunk kitéve a stressz azon részének, ami a munkába jutással jár, sajnos könnyen megfeledkezhetünk önmagunkról: otthon minden a kezünk ügyében van, kényelmesen el lehetne ücsörögni bármilyen gond nélkül. Vigyázzunk azonban, mert ezekkel a szokásokkal olyan változást idézhetünk elő anyagcserénkben, amely sajnos plusz kilókhoz vezethet!

  • Ügyelj a testtartásodra!

Rendkívül fontos a helyes testtartás ülés közben is, ezt bármelyik orvos megerősíti. Ha figyelsz erre, elejét veheted a hátfájásnak és nyakadat sem erőlteted meg annyira.

  • Nyújts rendszeresen!

Az emberi testnek körülményektől függetlenül szüksége van a rendszeres nyújtásra, ha viszont egész nap egy székben ücsörögsz, akkor még inkább fontos figyelned erre.

Aktív életmód
Nyújts rendszeresen!

Otthon vagy, úgyhogy senki nem fog furcsán nézni rád, ha érdekes pózokba kerülsz nyújtás közben. Vegyél egy nagy levegőt, miközben kinyújtod és felemeled a karodat, nyújtsd meg gerincedet is, majd kilégzés közben vissza. Hidd el, frissebben fogod érezni magad, ha ezt párszor elismétled!

Legfontosabb tanácsunk: 20 percenként mozgasd át magad kicsit. Egészségügyi szakértők szerint ugyanis erősen ajánlott odafigyelni arra, hogy 20-30 percnél tovább ne üljünk ugyanabban a pozícióban.

És ne aggódj, nem kell felpattannod a székből és rögtön guggolásba meg fekvőtámaszozásba kezdened! Egyszerű, mindennapi feladatokat végezz el, mint hogy iszol egy pohár vizet a konyhában, elmész a mosdóba vagy csak kinyújtod kicsit a lábaidat.

Néhány tipp, hogy természetesebbé tedd ezeket a szüneteket:

  • Ne készítsd oda minden szükséges tárgyat az asztalodhoz! Hagyd például a kávédat vagy teádat a konyhában vagy a nyomtatót egy másik szobában! Így kénytelen leszel felkelni és máris többet mozogtál!
  • Ha emeletes házban élsz, akkor ne spórolj a lépcsőzéssel sem! Menj többször is fel-le ha elfelejtettél valamit lehozni, legyen az akár csak egy pulcsi vagy egy töltő!
  • Sétálj telefonálás közben! Máris lesz pár perced, amit nem ülve töltesz!
  • Ha tényleg nem megy máshogy, akkor állítsd be a telefonodon ébresztőket 20-30 percenként, így biztos nem fogod elfelejteni!

A lényeg tehát annyi, hogy hiába otthon vagy, rendszeresen tarts apró szüneteket és mozogj egy kicsit!

Címkék:

Sporttanácsadó munkatársaink

Hozzászólások

(nincs még hozzászólás)