Magazin

Blog

Így eddz otthon!

A járvány alatt sem szeretne kiesni a remek formájából a magyar kerekesszékes kézilabda válogatott. A 2019-es Nemzetek Tornáján bronzérmet szerzett csapat tagjai több, a négy fal között is bevethető fitneszeszközt alkalmaznak a téli hónapokban. Listánkból kiderül, hogy a válogatott milyen termékekből vásárolt be és mire figyelj, ha most neked is csak a nappalid áll rendelkezésre az edzéshez.

Súlymellény - a megszokott gyakorlataid nehézségének növelésére

Igazán hatékony eszköz, hiszen az edzés idejére megnöveli a testsúlyúnkat, így több kalóriát éget el a szervezetünk, hosszútávon pedig fejlődik az izomerőnk, nő az izomtömegünk. 3 magasság közül is kiválaszthatod súlymellényed a mellkasi rögzítését, de a pántnak érdemes a mellkas feletti testrészre esnie, annak érdekében, hogy szabadon lélegezhess. Bármely saját testsúlyos edzéshez használhatod: tolódzkodáshoz, húzódzkodáshoz, guggoláshoz, fekvőtámaszhoz, kitörésekhez.

Haskerék - a haladók és újrakezdők eszköze

A felszíni- és a mélyizmokat is erősíti, segít a helyes testtartás és a lapos has megőrzésében. A sérülések elkerülése érdekében figyelj arra, hogy ne essen be a derekad és feszítsd meg a hasizmaid a gyakorlat közben. A haskerék használatát főleg haladóknak ajánljuk, de a használata megkönnyíthető egy gumiszalaggal: a gumiszalag egyik végét tedd a kerekek közé, a másik végét pedig az egyik lábad mögé. Észre fogod venni, hogy a gyakorlat könnyebb, de ugyanúgy hatékony. Ha most kezded az AbWheel-el való edzést, ne gördülj hosszan előre a kerékkel. Fokozatosan növeld a mozdulat hosszát vagy az ismétlésszámot.

Evolutív haskerék otthoni edzéshez

Az eszköz idei új verziója az evolutív haskerék, mely a csomagjában lévő állítható és levehető gumipánttal a kívánt erősségi szinthez igazíthatod. Így a gyakorlat nehézsége fokozható, anélkül, hogy új terméket kellene megvásárolnod. A térd kényelme érdekében az evolutív haskerék szőnyeggel együtt kapható. Környezetvédelmi szempontból is előnyös választás: súlyának 45%-a újrahasznosított anyagból készült.

Gumipánt - kicsi a bors, de erős

A gumipánt elsőre tűnhet csak a kezdők erősítő eszközének. Aki egyszer is próbálta, mind azt vallja, hogy az edzettségi szinthez megfelelően megválasztott ellenállású gumiszalag igenis ütős izomerősítő. Tomolya Pétert, a válogatott tavaly legjobb szakág játékosnak választott tagját is meglepte, hogy ezzel az egyszerű eszközzel milyen kemény gyakorlatokat lehet összeállítani. 

Többféle ellenállású gumipánt közül válogathatsz, a csomagolásukon pedig számtalan tippet találsz a kezdő szinttől az intenzíven sportolóknak ajánlott tréningekig. Gyakorlatokat, tippeket találsz a gumipánt és gumiszalag használatához kezdőknek és haladóknak is korábbi cikkeinkben.

A Decathlon a magyar kerekesszékes kézilabda válogatott stratégiai partnere. Fitnesz eszközeinket a mátraházi edzőtáborban is beépítették edzésükbe.

Húzódzkodó rúd - a felsőtest tunning eszköze

Előfordulhat, hogy át kell rendezned a lakást, ha egy fitnesz felszerelést szeretnél felállítani otthonodban. A húzódzkodó rúd miatt nem kell bútort tolnod, vagy falat fúrnod, elegendő az ajtófélfák közé rögzítened.

A Domyos márka eszköze stabilan rögzíthető, teherbírása: 130 kg rögzítőcsavarral, 100 kg csavar nélkül.

A belső fogással való húzódzkodás (amikor az öklöd magad felé néz) inkább a bicepszet erősíti, chin up-nak is nevezik. A külső fogásos húzódzkodás (az öklök kifelé néznek) inkább a hátizmokat és pull up néven ismert. A hasizmok erősítéséhez emeld fel a térded húzódzkodás közben. 

Kerekesszékes sportolók körében is népszerű gyakorlat a húzódzkodás, többen a közösségi média kedvencei lettek, olyan bravúrosan kivitelezik. Ilyen testépítő például Zach Rhul, az alábbi videó szereplője:

Henger - a sérülések elkerüléséért

A hengerrel feloldjuk az izomgörcsöket, lazítjuk az izomcsomókat, hozzájárulunk a sejtek egészséges anyagcseréjéhez. A nyomásgyakorlás megszünteti a letapadást és így hosszútávon megszűnik a fájdalomérzet. 

De akkor miért fáj, ha SMR hengerezel? Az izomcsomók lazítása eleinte akkor is kis fájdalommal járhat, ha “bevezetésként” a körülöttük lévő területet kezeled. Ám fontos hangsúlyoznunk, az tévhit, hogy az erős, belenyilalló fájdalom a hengerezés természetes velejárója. A hengerezés erősségét több tényező befolyásolja:

  • a henger keménysége
  • a henger barázdáltsága
  • a hengerre való ránehezedés erőssége

Minél keményebb, barázdáltabb egy henger, annál mélyebb szöveti rétegekbe tudunk oldást okozni. Ez - főleg, ha kevésbé gyakorlott a használó - annál fájdalmasabb lehet eleinte.  

Hengerezéskor kerüld a csontok és lágy részek masszírozását és egy-egy izomcsoportra kezdetben legfeljebb 1 percet szánj. Érdemes a vádli irányából a hát irányába tartva haladni az egyes izomcsoportok masszírozásával: így biztosan nem felejtődik el egy testrész sem.

 

Követnéd Tomolya Péterről és a kerekesszékes kézilabda válogatottunk többi tagjáról a sport híreket? Látogass el Facebook oldalukra!  Ha érdekel a testépítés és a cross training, kattints a CORENGTH márka insta oldalára

Címkék:

Hozzászólások

(nincs még hozzászólás)