Magazin

Blog

Így lendülj át a téli futószezonon!

Nem egyszerű motivált futónak maradni latyakban, fagypont közeli hőmérsékletben és jeges széllel küzdve. A tél számos kihívást támaszt még a leginkább harcedzett sportolóknak is. A korai sötétedés és a zord időjárás hónapjaiban új fogódzkodókat kell találnunk a lendületünk megtartásához. Ehhez ad tippeket Török Benjamin, becenevén Forest, a Decathlon budaörsi áruházának csapattársa, ultrafutó sportoló.

Az igaz közhely: Nincs rossz idő, csak rosszul öltözött futó!

Nem véletlenül emlegetik sokat a fenti mondatot. A réteges öltözködéssel és a technikai kiegészítők helyes megválasztásával az extrém időjárási körülményeket kiválóan ellensúlyozhatod. Forest az alábbi öltözetet választja 5 fok alatti időben: aláöltözet, futómellény, szélálló kabát. Esőben, illetve 0 fok körüli hőmérsékletben ezt kiegészíti hosszú ujjú futófelsővel, csősállal és vízálló kabáttal, valamint vízhatlan baseball sapkát vesz, hogy az esőcseppek ne zavarják látását. A mínuszokban a vékony futókesztyű és a téli időjáráshoz passzoló zokni jó szolgálatot tesz neki. Más nadrágot választ a téli és nyári edzéseihez: hűvös időben fontos, hogy az alsóruházat ne csak elvezesse az izzadságot, de a test közelében tartsa a hőt. A Kalenji márka nők számára készített téli ruhakollekciót is kínál. 

A téli edzés a nyári siker kulcsa

Már most válaszd ki, hogy mely versenyeken szeretnéd próbára tenni magad nyáron, jelöld ki a távokat és a teljesítés idejét, mellyel elégedett lennél. Ahhoz, hogy futás álmaid valóra váljanak, az alapozó edzéseket a téli, tavasz eleji időszakban érdemes elvégezni. A megcélzott távoktól és időeredményektől függetlenül elmondható, hogy a téli időszakban inkább az állóképesség növelésére érdemes a hangsúlyt fektetni. Ezekben a hónapokban a robbanékonyságot növelő, rövid edzéselemeket inkább háttérbe szoktuk tenni. Az általad megszokotthoz képest jóval hosszabb távokat tegyél meg - cserébe viszont jóval lassabb tempóban, mint azt a tavaszi-nyári futásaidon szoktad. Az ilyen formán hetekig (esetleg pár hónapig) végzett edzésekkel elérheted, hogy később a választott távodat alacsonyabb pulzuson futod, tehát kevésbé érzed majd magad fáradtnak.

A megfelelő téli technikai futás öltözettel ellensúlyozhatod a zord időjárást. Olyan terméket válassz, melyet e sport igényeire szabva terveztek: a pehelykabátok nem vezetik el olyan szinten az izzadságot, nem illeszkednek úgy a testre, nem olyan rugalmas anyagszerkezetűek, mint amire a futásnál szükséged van. 

Válassz futóközösséget!

Erős kihívás elhagyni a fűtött lakást, ha kint esik és fúj. De ha szokássá válik, hogy egy Facebook csoportban este mindenki megosztja az aznapi szaladásáról készült fotókat, akkor máris nagyobb elánnal lépsz ki az utcára és kezded meg szokásos edzésköröd. Állj össze ismerőseiddel, alapítsatok futóközösséget és rendezzetek virtuális szaladásokat: induljatok el azonos időben, eltérő útvonalon, de azonos távot futva, majd hazatérve osszátok meg az élményeket és a terepről készített fotókat.

A téli futás tippeket Török Benjamin osztotta meg velem. Forest (ahogy barátai hívják), a Decathlon budaörsi áruházának munkatársa, ultrafutó sportoló.

Futásoddal támogass másokat, legyen jótékony célod!

Forest szívesen áll karitatív célok mellé, gyakran fut nemes ügyekért. Például egy idei augusztusi napon 75 km-t szaladt, hogy ezzel 150 ezer forintot gyűjtsön a Pető Intézet óvodájának. Fontos számára az LMBTQI embereket érő hátrányos megkülönböztetések elleni fellépés, ezért tagja lett az Atlasz Sportegyesületnek és több ultratávú futásával az a célja, hogy minél többek figyelmét felhívja az LMBTQI személyek kihívásaira. Válassz te is jótékony ügyet, vegyél részt olyan virtuális futásokon, mellyel nemes célkitűzésekre irányíthatod a figyelmet, vagy jelentkezz olyan versenyekre, melyek nevezési díjával másokat segíthetsz! Például több munkatársunk nevezett az V. Szegedi Virtuális Jótékonysági Futásra, ezzel az SOS Gyermekfalu működését támogatva.

Címkék:

Hozzászólások

(nincs még hozzászólás)