Magazin

Blog

Így öltözz, ha jön a hideg - Tippek őszi futáshoz

Kedves Ősz! Köszönjük a színeket, az illatokat, az avar futásra csalogató hangját, a precízen megkomponált sport fotókat, a friss levegőt, ami ilyenkor körülölel. De. Mit vegyek fel futáshoz, ha reggel 4 fokkal vársz, délután pedig 24-el? Segítek...

A legszínesebb évszak az ősz, ettől olyan inspiráló, energiát adó, frisseséget sugárzó a természet. És futni benne... Az őszi futás különösen felemelő érzés. Na de hogyan öltözzünk fel JÓL, hogy ne fázzunk és ne is legyen túlzottan melegünk közben? Alább néhány tipp. :)

Reggel: Én és a leheletem...

Igen... Reggel már látod a párát, amit kilehelsz így valószínűleg nem a póló lesz, amihez először nyúlsz a szekrényben. De akkor mihez? 

  • Hosszú ujjú felső, egy réteg elég lesz, alá sportmelltartó.
  • Hosszú nadrág, még a vékonyabb kivitel megfelel.
  • Kompressziós szár, elengedhetetlen - gyorsabb regeneráció, jobb vérkeringés, későbbi fáradás.
  • Sapka - a fülünk könnyen megfázik a hűvös őszi időben.
  • Vékony csősál - a torkunkat védeni kell, főleg ha a szánkon vesszük a levegőt.
 Futásodhoz megfelelő öltözéket, cipőt és kiegészítőket is találsz nálunk őszi időre is.

Délután már melenget a nap...

Kora tavaszi időre emlékeztet ez, csak sokkal színesebb, illatosabb. :) Ekkor felülre (még) a póló is elég, alsónak egy térdnadrág kitűnő választás, kompressziós szár, baseball sapka, és indulhat a délutáni edzés. A cipőválasztás az, ami ilyenkor (is) a nehezebb feladat. Mindenkinek a lábvizsgálatot ajánlom első lépésként, évszaktól függetlenül. Egy jól megválasztott futócipőn akár a jövőbeni sportkarrierünk is múlhat. Ha nem lábállásunknak megfelelő cipőben futunk, sérülések hadát éljük át, kudarcok gyengítenek le és a motivációnk is elszáll. Pedig csak egy cipő a ludas. Pronáló a láb, ha befelé dől a boka, szupináló, ha kifelé dől és neutrális a normál lábállás. 

 Futócipőink közül biztosan megtalálod a lábadnak legmegfelelőbbet

A napszak mindegy -  a bemelegítés nem

Akár reggel 5-kor indulsz útnak, akár délután 4-kor, a testednek szüksége van mind mentálisan, mind fizikálisan a ráhangolódásra, a bemelegítésre. Hogyan érdemes elkezdeni? Felsőtestnél először nyakkörzés, karok körzése előre-hátra, jobbra-balra. Majd törzsdöntés minden irányba többször, csípőkörzések. Alsótestnél először térdfelhúzás, hátrahajíltás, térdkörzés, lábak előre-hátra lendítése, bokakörzések. Ezután szökdelés, felhúzott térddel futás, hátra rúgással futás, terpesz-zár ugrálás. Ha egy picit elkezdtél izzadni, pulzusod megemelkedett és alig bírod visszatartani magad, hogy szélnek eredj, akkor jó! :) 

 Mindig melegíts be! Előzd meg a sérülést, hogy minél több élményt élhess át!

Megcsináltam, már csak a nyújtás maradt

Endorfin pipa, elégedettség pipa, sportélmény pipa - már csak regenerálódnod kell, nyújtanod, lazítanod. Az izmaid több ezerszer húzódnak össze futás során, amik ezután követelik, hogy nyújtsd őket, hogy legközelebb is segíthessenek téged a mozgásban. Áruházainkban és online is tudsz regenerációs eszközöket beszerezni. Hogy csináljam jól? Fontos, hogy ha hengerezel is, az mindig az alapos nyújtás UTÁN legyen. A legegyszerűbb az, ha Youtube-ra beírod, hogy: "futás utáni nyújtás", pár alkalom után már tudni fogod a mozdulatokat egyedül is, fejből. Ha megvagy, vedd elő a hengert, masszírozó labdát, nyújtórudat, amid van és láss hozzá! Ezt mindenképp videók segítségével kezdd, majd idővel belejössz. 

 Az áruházainkban minden eszközt megtalálsz, ami a regenerációdat elősegíti.

Sok sikert neked, ne feledd: az ÚT, ami boldoggá tesz, nem a végcél. ;)

Címkék:

Hozzászólások

(nincs még hozzászólás)