Magazin

Blog

Játékos feladatok, ötletek, tanácsok az otthoni trambulin használatához

Gyermekeid rendszerint az ágyon történő ugrálással vezetik le felesleges energiájukat? Eleged van az állandó rendszabályozásból? A trambulin a legjobb megoldás! Íme néhány ötlet, hogy ne csak szórakoztató, de biztonságos is legyen a használata!

A trambulin biztonságos használata

Semmi sem tűnik természetesebbnek a trambulinon való ugrálásnál? Nem meglepő! Ki az, aki soha sem ugrált az ágyon gyerekkorában? A trambulin remek helyettesítője az ágynak. Egy szórakoztató eszköz a gyerekek lefárasztására. Ugyanakkor elengedhetetlen néhány biztonsági szabály ismertetése az első használat előtt! Tanácsainkat az alábbi videó foglalja össze. 

Játékos feladatok a trambulinban

A különböző ügyességi feladatok megismertetésével két legyet üthetünk egy csapásra: a gyerekek játékos formában, móka közben vezetik le felesleges energiájukat, mi pedig kapunk néhány nyugodalmas percet. Persze nem szabad őket felügyelet nélkül hagyni, de nagy valószínűséggel a gyerekek teljesen belefeledkeznek az ugrálás örömébe.

A tornádó

A gyerekek szeretnek egy kicsit elszédülni, nem hiába imádják a vidámparki körhintákat is. A tornádó nevű játékot pont ezért nekik találták ki! A játék lényege, hogy ki tud 30 másodperc alatt a lehető legtöbbször megfordulni a saját tengelye körül. Ez a játék segíti a gyerekeket a testük térben való elhelyezésében, koordinálásban. Ha nagyon szédülnek, javasolt őket lesegíteni a létrán, nehogy baleset történjen. 

Eiffel torony

A játék pofonegyszerű: A lehető legmagasabbra kell ugrani egyenes testtartásban. A cél az Eiffel torony magassága, azaz 324 méter. Na, ki a bátor vállalkozó? :)

Free jump

Ahogy a nevében is szerepel, ebben a játékban nincsenek szabályok, improvizálni kell. Ami viszont korlátozott az az idő. Egy adott időn belül kell az általuk kiválasztott elemeket bemutatni. Az időkorlátozás plusz izgalmat fog a gyerekeknek jelenteni. 

Kiegészítő ötlet, hogy a gyerekek biztosan ne unjanak rá a játékra

Amennyiben több gyerek szórakoztatása a cél, az éppen nem ugrálókat kinevezhetjük bírónak, akik a kispadról pontozhatják (akár táblával és krétával) a feladatokat bemutató társukat. Egymás után mindenki sorra kerül. Több kategóriában is versenyre kelhetnek egymással, mint például: koreográfia, magasság, nehézség stb… A zenei aláfestés egy magasabb dimenzióba emeli a játékot.

A trambulin a felesleges energiák levezetésének tökéletes eszköze a gyerekeknél.

“Alap” ugrások a trambulinban

Válassz ki egy erős ütemű dalt, és végezd az alábbi elemeket ütemre:

A gyertya: ideális elem kezdőknek. Megfeszített, egyenes testtartásban, az ugrófelület közepén kell ugrálni, a levegőben spiccelni és a fejünk fölé feszített karokkal kell kísérni a mozgást. Minél többet gyakorlunk, annál magasabbra jutunk!

Ülő-álló: állva indítjuk a mozdulatsort. Néhány lendületes ugrás után ülő pozícióba érkezünk vissza az ugrófelületre, majd megint állva, aztán ülve … és így tovább a kifulladásig.

Ülő-térdelő: szintén állva indítjuk. Néhány erőteljes ugrálás után a cél a térdelő és ülő pozíció felváltva történő ismétlése. 

A 180°: ha már a gyertyát begyakoroltuk, itt az ideje, hogy néhány egyszerű forgást is kipróbáljunk. Érdemes a 180° ugrással kezdeni: egy gyertyát követően teszünk egy fél fordulatot, majd megint egy gyertya és újra egy félfordulat. 

A 360°: ha a 180°-os fordulás már gyerekjáték, próbáljuk ki a 360°-os változatot, amikor is teljes kört teszünk a tengelyünk körül. Fontos a feszes tartás és hogy a talajfogáskor az ugrófelület közepén maradjunk! 

Milyen gimnasztikai elemek végezhetőek a trambulinon?

Ha gyerekkorodban tornáztál, az alábbi elemek ismerősek lesznek. A feladatok többsége, mint a rundel, vagy a szaltó például, sokkal egyszerűbben végrehajthatók egy trambulinon: 

Terpeszcsuka: alapállásból felugrás függőlegesen két lábról csípőhajlítással és mindkét láb lendítésével vízszintes vagy annál magasabb helyzetbe. 

Bicska: függőleges felugrás a lábak vízszintes tartásba való megemelésével. A lábak párhuzamosak az ugrófelülettel. 

Szaltó: lendületszerzést követően elrugaszkodás páros lábról, átfordulás előre zsugor pozícióban. Törzsnyújtás után talajfogás. A statikus ugrásokat mindig a trambulin közepén kell indítani a biztonságosabb talajfogás végett. 

Rundel: a rundel valójában nem más, mint a páros lábra érkeztetett cigánykerék. Ha a talajon eddig még sosem sikerült a rundel, a trambulin biztosította nagyobb lendület segítség lesz a tökéletes kivitelezésben.

Grab ugrás: a gördeszkások és snowboardosok körében jól ismert grab ugrás a trambulinon is nagyszerűen kivitelezhető. Erőteljes lendületszerzést követően, láb összehúzás és lábérintés. 

Kézenátfordulás (Fóder): néhány ugrást követően a kar előre-, mellső rézsútos magastartásba lendítésével egyidejűleg az elugró láb előrelendül, míg a másik lábbal szökkenés történik. Szökkenéskor a test előredől. Kéztámasz emelt fejjel. Vállból szökkenés. A levegőben a test íves helyzetbe kerül a lábak (zárás után) csípő mögé irányuló lendítésével. 

Kézenátfordulás hátra (Flick): dőlés hátra térdhajlítással, majd térdnyújtással elrugaszkodás hátra futólagos kézállásba. Erőteljes vállból lökés után érkezés a kiindulóhelyzetbe.

Trambulinozás labdával? Miért is ne?

A trambulin nyújtotta szórakozást kiegészíthetjük egy labdával. Feldobjuk  a labdát a levegőbe, és a visszaérkezése előtt annyi gimnasztikai elemet mutatunk be, amennyit csak lehetséges. Vagy csak egyszerűen elkapjuk a labdát az ugrást követően, mint az RG-sek. További mozgásfejlesztő, mégis szórakoztató ötletet keresel gyermeked számára? Akkor ajánljuk figyelmedbe az egyszerűbb cirkuszi mutatványokat, mint a labdákkal való zsonglőrködés, tányérpörgetés, vagy a diabolo használata.

Címkék:

Hozzászólások

(nincs még hozzászólás)