Magazin

Blog

Jóga a nehéz napokon

Sok nőben felmerül a kérdés, hogy a nehéz napok alatt javasolt-e jógáznia. Röviden a válasz: igen. Hosszabban a válasz: Naná, hogy igen!

Amikor elkezdtem jógázni, ez a kérdés mindig tabuként élt a fejemben. Aztán felkerestem ezzel kapcsolatban az oktatómat, és az ő bátorítására elgondolkodtam a dolgon. Rájöttem, hogy ezek is csak ugyanolyan napok, mint bármelyik másik, ne ez legyen az indok arra, hogy kihagyom a sportot.

Ezt az időszakot minden nő másként éli meg - a jóga segíthet enyhíteni a tüneteket

Jóga menstruáció alatt

A menstruáció alaptünetei nagyjából minden nőnél ugyanazok, mégis mindannyian másként éljük meg ezeket. Abban bizonyára megegyezhetünk, hogy nem ezek a legkellemesebb napjai a hónapnak.

Bár tudjuk, hogy egy laza edzés még jól is esik ilyenkor, mégis a puha ágy gondolata valahogy szimpatikusabb. Inkább csak pihennénk és próbálnánk lazítani, miközben a fájdalmas görcsökkel küszködünk. A fájdalom és a fáradtság éppen elég ahhoz, hogy bele se kezdjünk a testmozgásba.

Talán meglep, hogy a menstruáció alatti jógázás nemhogy biztonságos és egészséges, de jógaoktatók, és orvosok kifejezetten javasolják ezeken a napokon. Nem gondoltad volna? Várj, mondok jobbat!

Ha jógázni szeretnél a nehéz napokon, akkor csak vágj bele és csináld!

A jógázás enyhítheti a menstruációval járó fájdalmat

Jótékony hatások

Menstruáció alatt a jógázás energikussá tesz, valamint enyhíti a görcsöket és a feszültséget, és jó közérzetet teremt. Ami fontos ilyenkor is, hogy hallgass a testedre. A jóga egyébként testtudatosságot is tanít, lényeg, hogy ilyenkor is figyelj arra, hogy a tested igényli-e a mozgást, és pontosan mit igényel.

Vidd magaddal a jógamatracod, és gyakorolj. Biztosan jobban fogod érezni magad, mivel pozitív energiákkal tölti fel az ilyenkor feszült testet és lelket.

Jógapózok, melyek segítenek oldani a görcsöket és a fájdalmat

Törekedj az egyszerűségre! Minél kíméletesebben hajtod végre a pózokat, annál kevésbé fog lázadni ellenük a tested. 

  • Feküdj a hátadra hajlított térddel, és döntsd a lábaidat jobbra, miközben a fejedet fordítod balra. Ismételd a másik irányba is.
  • Állj négykézlábra, majd nyújtózz előre a kezeddel, eközben ereszkedj a fenekeddel a sarkadra. A fejed pihentesd a földön, vagy jógatéglán.
  • Ülj terpeszben vagy érintsd össze a talpad és nyisd nagyra a térded, majd hajolj mélyen előre.
Menstruáció alatt fokozottan figyelj a megfelelő táplálkozásra és folyadékbevitelre!

Néhány apróság, amire érdemes figyelni

Menstruáció alatt a tested több energiát éget el, mint általában, így most az lenne a cél, hogy olyan feladatokat csinálj, melyek ellazítanak ahelyett, hogy jobban megerőltetnének.

Kerüld ilyenkor a kicsavart, vagy fejenállásos pozíciókat.

Ha nem vagy biztos abban, hogy mit csinálj és mit ne, kérd ki jógaoktatód segítségét.

Ne feledkezz el a megfelelő táplálkozásról sem! A testednek ilyenkor több tápanyagra van szüksége.

Az öltözködés ilyenkor különösen fontos. Válassz sötét nadrágot, és olyan ruházatot, amiben kényelmesen érzed magad. Ügyelj arra, hogy ilyenkor csak lazán, erőltetés nélkül csináld gyakorlatokat, ebben nagy segítségedre lehet, ha ezeken a napokon jógatéglával, jógahevederrel és hengerpárnával segíted a gyakorlásodat.

Címkék:

Hozzászólások

(nincs még hozzászólás)