Magazin

Blog

Készülj Cseh Lacival a Balaton-átúszásra!

2020. június 8.

A várhatóan augusztusban megrendezésre kerülő 38. Lidl Balaton-átúszásra idén olimpiai ezüst- és bronzérmes, világ- és Európa-bajnok úszónk, Cseh László segítségével készülhetünk, akár saját otthonunkból is. A világklasszis videójában a szárazföldi felkészülés legfontosabb szempontjaival, jó tanácsokkal és mintagyakorlatokkal látja el az átúszásra készülőket.

Korábban már írtunk róla, milyen szárazföldi gyakorlatokat végezhetünk, ha nincs lehetőségünk lejutni az uszodába. Ezúttal Cseh Laci osztja meg velünk a három legfőbb szempontot, melyek figyelembe vételével sikeresen felkészülhetünk a Balaton-átúszásra, de akár az általános kondíciónk megőrzéséhez is segítséget nyújthatnak tanácsai.

1. Törzsizmok

Laci először a törzsizmok fontosságát hangsúlyozza ki. A kartempók, a lábtempók, a levegővétel és a vízfekvés is igénybe veszi a törzs izmait; főleg, ha nyílt vízen, hullámok között úszunk, nem a feszített víztükrű medencében, melyhez általában szokva vagyunk. A videó második felében ezért a hát és a has izmait célzó gyakorlatokat is tanulhatunk a híres úszótól.

2. Állóképesség

A második tanács, mellyel Laci ellátja a felkészülőket, az erőnlétre, állóképességre vonatkozik. Ő maga is megjegyzi, hogy az 5,2 kilométeres táv „azért nem olyan könnyű”, így kiemelt szerepe van a kardio munkának; legyen szó futásról, biciklizésről, elliptikus tréneres edzésről, vagy bármilyen szabad- vagy beltéri edzésformáról, ami „a pulzust egy kicsit jobban megmozgatja”. Laci az állóképességi munkához körülbelül a 150/perces pulzust javasolja, de ez életkor függvényében eltérhet: fiatalabbaknál általában magasabb, idősebbeknél alacsonyabb pulzustartomány jellemző. A felkészülésnek ezen része segít hozzá minket ahhoz, hogy valóban le tudjuk úszni a teljes távot, és ne kelljen feladnunk a cél előtt.

3. Nyújtás

Számtalanszor hallottunk már az edzés előtti-alatti-utáni nyújtás jelentőségéről. Mind az izmok minél gyorsabb regenerálódása, mind ízületeink megfelelő hajlékonysága a nyújtógyakorlatokkal biztosítható; az úszáshoz mindkettő elengedhetetlen. Ennek megfelelően Laci videójában is számos könnyen elvégezhető, rendkívül hasznos gyakorlatot láthatunk, mely a törzsizmok nyújtását teszi lehetővé.

Ha Te is indulsz a Balaton-átúszáson, vagy még csak gondolkozol rajta, mindenképp érdemes már most elkezdeni készülni rá - építsd be az edzéstervedbe Laci tanácsait és gyakorlatait a még sikeresebb felkészülésért! A Balaton-parton találkozunk!

Címkék:

Berecz Dalma

4 éves koromban kezdtem úszni, 6 évesen indultam az első versenyemen, az ezt következő tíz évben pedig szinte csak annyi időre szálltam ki a medencéből, hogy megszáradjon a hajam, és már ugrottam is vissza.

Hozzászólások

(nincs még hozzászólás)