Magazin

Blog

Majd holnap...Kezdj el ma sportolni!

A visszatérés nem egyszerű, egy csomó mindenre kell odafigyelned, hogy helyesen csináld. Sokat nyerhetsz, de árthatsz is a testednek vele!

Manapság bárki megteheti, hogy lemegy egy edzőterembe és gyúr, nem nagy kunszt. A legtöbben azonban nincsenek tisztában azzal, hogyan csinálják szakszerűen, hogy többet használjon, mint ártson. Pontosan ez az, amiben segítséget szeretnék nyújtani nektek. Próbálok nem szakbarbár módon fogalmazni, nyugodjatok meg, mindenki érteni fogja. Hol is kezdjem, milyen is az, mikor valaki belekezd a „kemény” edzésekbe, jó kondit szeretne magának, és tenni szeretne valamit ennek érdekében?

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) megállapítása szerint, egy héten minimum 5 X 30 percig, egy enyhébb izzadással járó mozgást kell végeznünk, hogy elkerüljük a korai halált, egyéb betegségeket, macskát, kutyát, kígyót, békát stb. De ácsi! Ez nem összekeverendő azzal a mozgással, amivel az erőnket, állóképességünket vagy egyéb képességeinket fejlesztjük! Ez egy minimum határ, ez az alaphelyzet, minden innen indul. Manapság sokan visszafelé haladnak (lustaság, nasi+ sorozatok), és elfelejtenek élni, na ezt nem szabad. Hogy elérj valahová, valahol el is kell kezdened, biztos alapokat kell építened. Ahhoz, hogy jó kondiban légy, nem elég a minimumra törekedni, persze minden kezdet nehéz, és lehet, hogy a nulláról kell elindulni, ez benne van.

 Bűnözni csalás

Először fejben legyél rendben!

A súlyemelés, crossfit, erőemelés, és egyéb változataik már jóval előrébb vannak a napi minimum mozgáshatárnál. A tempót fel kell venni, előre nézni, nem szabad a múltban merengeni. Nem elég álmodozni, be kell lőni egy tartható célt magunknak, és hadd szóljon!  Az alapok fejben kezdődnek, a méregdrága cipő, tápkieg, stb. csak ezután következik. Ha fejben nem vagyunk rendben, mintha el se kezdtük volna, stagnálunk, várjuk, hogy a sült galamb a szánkba repüljön. Ha így állunk hozzá, mindig lesz egy újabb, és újabb kifogásunk, mint a pénz, üres fehérjés doboz, nincs kivel edzeni…  

Ez blöff, saját magunkat szédítjük ezzel? Nem tudom, döntse el mindenki maga. Ha komolyan akarjuk csinálni, akkor az bizony életmódváltást követel. Szomorú, de le kell mondani sok mindenről, és olyanhoz kell nyúlni, ami még ismeretlen. Ez az ismeretlenség lesz az, ami egyre kíváncsibbá fog tenni bennünket, és csak ez fog előre vinni! A hiú ábrándok kergetésének ideje lejárt, aki még nem tudta volna, annak elmondom: nem egyik napról a másikra jön majd a kidolgozott izomzat, és a kockahas. Tehát, mielőtt lementek edzeni, járjátok előtte körbe a témát, különben nem lesz sikerélményetek. Ezeknek a dolgoknak is megvan a maga rendszere, amit ki kell tapasztalni, jelen esetben a saját testünkön. Olyannak kell lennünk, mint egy szobrász, aki az épp aktuális remekén dolgozik és figyel a részletekre. Figyeljetek, a műremek már megvan, csak ki kell hoznotok belőle a maximumot.

Szeretném megosztani a saját tapasztalatomat. Mikor fejest ugrottam az erősportok világába, nagyon rosszul kezdtem, amiből több sérülésem is származott. Helytelenül végzett gyakorlatok - amiket szakértő szemmel már könnyedén kiszúrok az edzőteremben, és sajnos nap mint nap találkozom velük -, teljesen rossz táplálkozás, amivel semmit nem fejlődtem, és még sorolhatnám. Pár hete kezdtem újra az edzéseket, több-kevesebb pihenés, kihagyás, sérülés, és kifogás után. Tudom, hogy a legtöbb ember a saját hibájából tanul, ezért kérlek titeket, hogy legyetek okosabbak, mint én voltam, és olvassatok sokat a témában. Szedjük össze magunkat és tanuljunk meg végre rendesen edzeni! Punktum.

 Gyümi vagy nasi? Ez itt a kérdés

Egy kis motiváció: eddzetek keményen, pihenjetek aktívan! Legyen már ma holnap!

Hozzászólások

(nincs még hozzászólás)