Magazin

Blog

#Maradjotthon, avagy ez ám az igazi életmódváltó

Épphogy csak elhatározásra jutottam, hogy változtatok az életmódomon annak érdekében, hogy hosszú, boldog és egészséges életet élhessek, jön a kijárási korlátozás, mely otthonmaradásra kényszerít. Mindkét iskolámban felfüggesztették a tanítást, így az órákra nem kell bejárnom sem heti háromszor esténként, sem pedig szombaton. A munkahelyemen munkacsoportokat alakítottunk ki, így felváltva vagyunk az irodában és home office-on. Gyakorlatilag egyről a kettőre, a jó esetben heti egy otthon töltött napból lett mindjárt vagy átlag 6 nap hetente.

Alighogy elkezdtem járni személyi edzésre és jóga órákra, ezek a lehetőségek megszűntek. Illetve átalakultak. Merthogy szerencsére online lehetőség az van! Személyi edzőm Viki, küldött nekem edzéstervet illetve a helyi jógastúdió is hirdetett online alkalmakat, amikre be lehet csatlakozni facebookon keresztül. Ezt egy szuper lehetőségnek tartom, viszont ehhez elengedhetetlen, hogy az embernek otthon is legyen egy napirendje! Bevallom őszintén az első hét nem telt túl aktívan a sportot illetően. Örültem, hogy végre napfényben is látom az otthonom, hogy ráérek reggelizni, tudok ebédet és vacsorát főzni, megnézni egy klassz filmet vagy sorozatot a férjemmel és este végre nem alszok el másfél oldal elolvasása után a fáradtságtól. Ismerős még valakinek ez a helyzet? 

Legutóbbi (első) bejegyzésem óta egyébként meglehetősen sok mindenen sikerült kis elhatározással változtatnom:

Például sosem alszom a telefonom mellett. Este felteszem a töltőre és kint hagyom a konyhában. Hagyom hogy ott ébresszen, így egész biztosan ki kell kelnem az ágyból, hogy kinyomjam. Ennek igen pozitív hatásai vannak:

  • Már nem fekszek vissza és nem nyomok szundit.
  • Egyből indulhat is a nap. És nem, nem kezdődik rosszabbul! :)
  • A párkapcsolatra is pozitív hatással van ;)
  • A csapból is folyó aktuális hírekből meg csökkentett social media jelenlét mellett is épp elég eljut hozzám.

Így erre a lépésre mindenkit csak bátorítani tudok! 

Annak köszönhetően, hogy este nem a telefont nyomkodom, sokkal többet olvasok. Idén a negyedik könyvemmel végeztem. (Összehasonlításképpen: tavaly szégyellem, de csak egy könyvet olvastam ki.) Amellett, hogy rengeteg információval gazdagodtam, sokkal könnyebben alszom el és már éjszaka sem ébredek fel olyan gyakran. 

Életmódváltás
Az esti mobilozást könyvre cseréltem. Kép forrása: https://pixabay.com/

Mint sokan mások, mi is igyekeztünk bevásárolni tartós élelmiszerekből (nem, nem raboltuk ki a boltot!), viszont a friss zöldséghez, gyümölcshöz és kenyérhez még most is ragaszkodom. Feltérképeztem a környékünkön található helyi termelőket, akiket így a vásárlásommal támogatni tudok és ahol tudom, hogy ügyelnek a fokozott higiéniára. Remek helyeket találtam és egész biztosan a járvány zárultával is tőlük fogok vásárolni! Az élelmiszerek minősége összehasonlíthatatlan! A levesnek sokkal finomabb íze lett a kistermelőtől vásárolt zöldségektől, és már most találni finom magyar paradicsomot is! A hentesnél vásárolt csirkemell nem ereszt olyan levet mint a hipermarketes és a kolbászba is csak hús és fűszerek vannak. Az étkezési szokások megváltoztatásáról később majd részletesebben is beszámolok, mert ez a rész azért még bőven kialakítás alatt van nálam is. Sok a rossz szokás...

Nah és mi a helyzet a sporttal?

Életmódváltás - otthoni sport
Otthoni gyúrás a hasizmokra.

Hát ez nem volt egyszerű, ugyanis sosem voltam az a típus, aki otthon előveszi a matracot és magától nekiáll edzeni. Most persze felkészülve a bezártságra, én is beszereztem néhány eszközt.Vettem egy pár 2 kg-os kézi súlyzót és két darab különböző nehézségű gumipántot (15 kg-os, és 25 kg-os). Ezeket a személyi edzőmmel is használtuk a edzések során. Illetve ami már eredetileg is volt itthon, az a jóga matrac és egy húzódzkodó rúd (ezzel persze még nem sokat tudok kezdeni :D). 

Pár napig csak szemeztem az eszközökkel...végül férjem vett rá, hogy eddzünk egyet közösen. Ő az a típus aki naponta futni jár, de külön nem szokott edzeni. Így kaptam az alkalmon, hisz ez egy jó közös program, feldobjuk a bezártságot! Gyakorlatilag pont úgy építettem fel az otthoni edzést mint a teremben a személyi edzőmmel Vikivel. :) Feltornáztuk a pulzusunkat kis ugrálással, majd bemelegítettünk és ezután jöttek a gyakorlatok. 

Háromféle gyakorlatot csináltunk meg háromszor egymás után az első körben, majd még háromféle gyakorlatot a második körben, ezeket is háromszor ismételve. Nyújtással együtt így összesen 60 percet edzettünk közösen. :) Mondanom sem kell, hogy csak a kezdet volt nehéz, átöltözni és nekiállni, utána persze már ment az egész tök nagy örömmel. Férjem persze megszenvedte a dolgot, hisz nem épp ehhez a mozgásformához van hozzászokva. Már edzés közben meg kellett ígérnem neki, hogy a vacsora fahéjas almával töltött palacsinta lesz. Szerintem ez tartotta csak benne a lelket. 

Mindenkit arra buzdítok hogy csak határozzátok el magatokat és álljatok neki! Edzés végén hihetetlenül büszkék lesztek magatokra, hogy megtettétek az első lépést és a második alkalom már sokkal könnyebb lesz!

Címkék:

Hozzászólások

(nincs még hozzászólás)