Magazin

Blog

Milyen kiegészítők léteznek úszáshoz?

Az úszással rengeteg kalóriát égetünk el, és az izmok felépítését is javítja. Vannak kiegészítők, melyek segítenek külön a felső, illetve az alsótest izmait fejleszteni. Szeretnék bemutatni nektek néhány felszerelést, amelyekkel még hasznosabban, még izgalmasabban telnek majd az úszóedzések.

Tenyérellenállás

Kiváló eszköz az úszótechnika és az erőnlét tökéletesítéséhez! A tenyérellenállással növelni tudod a vízben a sebességedet, illetve javítja a vízfogást, ezáltal erősíti a felsőtestet, mivel sokkal nehezebben tudod majd a vízben húzni a kezed. Ami fontos, hogy mindig egyenesen tartsd a kézfejedet a vízben, és próbáld meg minél nagyobb erővel húzni. 

Persze ezek között a kiegészítők között is rengeteg féle létezni: a hagyományos, egész tenyeret befedő modell mellett van csak ujjakra húzható is. Ennek kisebb az ellenállása, így azok is tudják használni, akiknek a felsőteste még esetleg nem elég erős a teljes tenyeres modellhez. 

Innovációink is akad ebben a termékcsaládban: az Easystroke ellenállás szinte az egész alkaron végighúzódik. Amellett, hogy ez is erősíti az izmokat, nagyban hozzájárul az úszótechnika javításához.

Idegenkedsz egy merev ellenállástól? Próbáld ki a puhább verziót! Kezdő úszóknak ideális a fejlődéshez, ráadásul kialakításának köszönhetően a mutató- és hüvelykujj szabadabban mozoghat, segítve a szemüveg le- és felvételét.

Sokszínű tenyérellenállás választék

Úszóbója

Rendszeres úszáshoz ajánlott. A víz felszínén tartja az alsótestet, miközben segít erősíteni az felsőt. Elengedhetetlen úszóedzéshez, ha a karizmokat akarjuk fejleszteni. Ha tenyérellenállással együtt használjuk, akkor hatékonyabban tudjuk növelni az izommunkát, illetve a jobb vízfogásnak köszönhetően gyorsabb haladást biztosít! Ajánlanék hozzá bokagumit is, mely a bokára helyezve meggátolja, hogy lábtempót végezzünk edzés közben. Próbáljátok ki őket!

A bója megakadályozza a lábtempózást – tenyérellenállással használva még hatékonyabb!

Uszony

Rendszeres úszóknak ajánlott, az alsótest izmainak erősítéséhez. A rövid uszony  gyors, és  egyszerű izomerősítéshez, kardio edzéshez való. Használatával gyorsabban, és nagyobb távolságra lehet úszni. Az uszony hossza lényeges, minél hosszabb, annál gyorsabban haladhatunk vele, hiszen nagyobb ellenállással hatunk a vízre. Illetve minél rövidebb, annál lassabban haladunk ugyan, viszont annál nagyobb erőt fejtünk ki, így ez az izmok erősítésében előnyös. Hátul a talpán található nyelvrésze segít, hogy könnyen fel lehessen venni. Ha nagyon nehézkes lenne, használhatunk szappant, vagy tusfürdőt, így könnyebben belecsúszik a lábunk az uszonyba.

Uszony használatával gyorsabban haladunk – de a lábunk nagyobb ellenállással dolgozik, jobban elfáradt, többet erősödik!

Úszódeszka

Ha az alsótest izmait szeretnénk minél hatékonyabban megmozgatni, akkor érdemes egyrészt uszonyt felvennünk a lábunkra, illetve úszódeszkát fognunk magunk előtt. Az úszódeszkának olyan kialakítása van, hogy mindkét kezünkkel könnyen meg tudjuk fogni az oldalán. A fejünket így kényelmesen le is tudjuk hajtani úszás közben, tehát a karok pihennek, teljes mértékben csak a lábunkon van a terhelés.

Az úszódeszka uszonnyal és uszony nélkül is használható, segíti a lábak koncentrált erősítését

Speciálisabb kiegészítők 

A fentebb említett kiegészítők egészen széles körben használtak. Vannak azonban olyan edzésfelszerelések, amelyek kevésbé ismertek. A egyik ilyen a légzőcső: a sznorkellezéshez hasonlóan a cső vége itt is kilóg a vízből. Segítségével a levegővételre kevésbé kell figyelni, így több figyelem jut az úszástechnika csiszolására.

Légzőcső: úszóknak is!

Haladó úszóknak erőfejlesztésre ideális segítség a fékezőernyő. Az úszó után kötött ernyő ellenállást fejt ki, így erősebben kell húzni és pedálozni a sebesség fenntartásához.

A fékezőernyő ideális erőfejlesztő eszköz haladó úszóknak

Remélem hasznos volt ez a kis összefoglaló és segíteni fog nektek is tovább fejlődni az úszásban. Hajrá!

Címkék:

Hozzászólások

(nincs még hozzászólás)