Magazin

Blog

Mit lehet most sportolni? - Így alkalmazkodj az aktuális korlátozásokhoz

A koronavírus miatti korlátozások időszakában számos sporttevékenységről kénytelenek vagyunk lemondani, de még így is akad olyan mozgásforma, amit bátran folytathatunk. Nézzük, milyen sportokat lehet továbbra is űzni az aktuális korlátozások ellenére.

Kültéri sportok

Kezd kitavaszodni, lassan melegszik az idő, így egyre többször mehetünk a szabadba sportolni, akár egyedül, akár a családdal a kertben, parkban.

Futás

A járvány kezdete óta felfelé ível a futás iránti kedv, ami nem csoda, hiszen tulajdonképpen bárhol lehet futni (szerencsére maszk nélkül), pár ezer forintból el lehet kezdeni (hiszen csak egy cipő, egy futónadrág és egy felső kell a kezdéshez) és nem szükséges semmilyen speciális felszerelés hozzá. Tűzzünk ki magunk elé egy reális célt, ami minden nap motivál, de futóversenyek hiányában a virtuális versenyek is adhatnak némi motivációt.

A futáshoz elég egy jó futócipő kezdésnek!

Kerékpározás

Biciklivel munkába, boltba, ki a természetbe, el a városból... a tavaszi jó idő arra csábít, hogy egy alapos karbantartás, szervizelés után tekerjünk egy jót a napsütésben. A pandémia óta a kerékpárutak is egyre telítettebbek, így mielőtt elindulsz, gondoskodj a megfelelő védőfelszerelésről és tartsd be a KRESZ szabályait az utakon!

Kosárlabdázás

Ha van egy ici-pici sík, betonfelület a kertben, ház mellett, teraszon, akkor érdemes beszerezni egy kosárpalánkot, ami gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt kihívást tud jelenteni. A labdajátékok fejlesztik a gyerekek labdaérzékét, a gyors, dinamikus játék pedig szuperül növeli az erőnlétet!

A gyors, dinamikus játék növeli az erőnlétet és állóképességet

Frizbi, bumeráng

A frizbivel is kitűnő szórakozási lehetőséget teremthetünk. A kis súlyú, jó fogású frizbit a gyerekek is könnyen el tudják dobni, szivacsból készült változatával pedig a legkisebbek is biztonságban vannak. Ha a frizbizés már a kisujjunkban van, vagy valami egzotikusabbra vágynánk, érdemes kipróbálni a bumerángot! Nem csak gyerekekkel lehet jó móka, hanem barátokkal is - ráadásul a távolságot itt muszáj lesz betartani. ;)

Pingpong

Legyen szó benti vagy kinti asztaliteniszről, tökéletes módja a kisebbek mozgásra bírásának. A játék maximális koncentrációt igényel, mégsem balesetveszélyes, így tökéletes időtöltés a biztonságos mozgáshoz. A játékhoz mindössze két ütőre, egy labdára és egy pingpongasztalra  - vagy egy sima felületű asztalra, amire pingpong hálót tudsz kifeszíteni - van szükség.

Trambulin a kertben

A gyerekek megőrülnek érte, de valószínűleg a szülők is, hiszen már 15-30 perc ugrálás is ki tudja fárasztani a kicsiket (jobb esetben:)). Egyébként szülőként is ki lehet próbálni, kiváló kardió edzés... A trambulin azért lehet jó választás, mert miközben a gyerekek "csak" ugrálnak és jól szórakoznak, közben észre sem veszik, hogy sportolnak!

A trambulinozás felnőtteknek is jó kardió edzés!

Foci

Az örök kedvenc! Jó időben kis családi focimeccsek színterévé válhat kertünk, amihez igazán nincs szükség extra kiegészítőkre - egy jó focilabda, két kapu és indulhat a játék. Ha elegetek van abból, hogy állandóan szétrúgjátok a home made felállított focikaput, érdemes beszerezni egy könnyen felállítható kaput, amivel nem kell sokat bíbelődni.

Könnyen felállítható kapuval jobb a játék!

Túrázás

Ha már bent ragadtunk az országban és még valószínűleg egy jó ideig nem lehet külföldre utazni, használjuk ki a lehetőséget és fedezzük fel Magyarországot! Gyerekekkel érdemes elsőre a kisebb távokat, közelebbi túraútvonalakat választani, de ha bevállalósak vagyunk, akkor ajánlott a várostól messzebb, kevésbé sűrűn látogatott helyekre ellátogatni. A tavasz beköszöntével a téli bakancsot visszatehetjük a cipősszekrénybe, előkerülhetnek a könnyebb, alacsony szárú túracipők. Hogyan érdemes felöltözni tavaszi kirándulásokhoz? Olvasd el korább cikkünket a témában!

Roller

A roller alapvetően egy szórakoztató közlekedési eszköz is lehet, ami kiválóan megmozgatja a gyerekeket. Aszfaltos terepen élvezhető leginkább, viszont a járdán figyeljünk a többi járókelőre és tartsuk be a 1,5-2 méteres távolságot egymástól.

Viselj védőfelszerelést rollerezés közben!

Beltéri sportok

Otthoni fitnesz

Egy kis kreativitással és persze némi befektetéssel akár magadnak is kialakíthatod a saját edzőtermedet a lakásban. Viszont nulla forintból is lehet már olyan saját testsúlyos edzéseket végezni, melyek legalább úgy megizzasztanak, mint egy csoportos aerobik órán. Persze az élmény nem ugyanaz, de áthidaló megoldásnak tökéletes, hogy addig is formában maradj!

Az otthoni edzés szinte már a mindennapjaink részét képezi

Darts

Elég egy szabad falfelület a darts tábla felhelyezéséhez, némi tér és mehet is a házi darts bajnokság. A szabályokat azért nem árt csekkolni játék előtt, de igazából már olyan táblát is lehet kapni, amihez még számolni sem kell, csak dobni és élvezni a játékot! ;)

Biliárd

Türelmet és pontosságot igénylő játék, de amint megtanulják a szabályokat, le sem akarják majd tenni a dákót. Természetesen ehhez szükség van egy biliárdasztalra is, de annyi méretben és formában kaphatóak, hogy biztosan találsz egy olyat, ami a te otthonodba illik.

Alapvető biztonsági szabályok

Valószínűleg egy év alatt már mindenkiben rögzültek a vírussal kapcsolatos alapvető szabályok, de itt is megemlítjük a legfontosabbakat:

  • tartsd a 1,5-2 méteres távolságot a másik embertől!
  • szabadtéren mindig viselj maszkot (bizonyos sportok esetén nem kötelező, pl. futás)!
  • fertőtleníts, moss kezet alaposan!
  • ha átestél a koronavírus fertőzésen, mindenképpen óvatosan, fokozatosan kezdj neki a sportolásnak, kérd ki orvos véleményét, mielőtt belevágnál!

Címkék:

Hozzászólások

(nincs még hozzászólás)