Magazin

Blog

Mit reggelizünk, ami diétás, mégis laktató?

Mindenkinek ismerős az az érzés, amikor reggel rohanósan indul a nap, és nincs időnk rendesen reggelizni. Olyan tapasztalatokat szeretnék megosztani veletek, amiket én is nap mint nap alkalmazok, csak olyat, ami hosszútávon is bevált.

Azt mondják, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése, ezért mindenképpen oda kell figyelnünk rá. Amellett, hogy diétás és lehetőleg egészséges legyen, fontos, hogy azért a következő étkezésig maximálisan jól lakjunk vele. A legjobb az egészben, hogy ezek az ételek, nagyon-nagyon hamar elkészülnek, és mivel egyszerűek, a mosogatással sem kell sokat bajlódnunk. :)

Első kedvenc reggelim: ZABKÁSA

Zabkása minden formában és ízben

Ez egy olyan reggeli, amit mindig, minden formában képes vagyok megenni. Az a jó zabkásában, hogy többféleképpen is elkészítheted. Akár vízzel, akár tejjel nagyon finom. Én már egy ideje nem fogyasztok tehéntejet. Növényi tejjel még nem próbáltam ki a zabkását, vízzel szoktam készíteni, de a következő étkezésnél szerintem teszek egy próbát. Csak nagyszemű zabpelyhet veszek, mert akkor szintén két választás van. Az egyik, hogy simán nagyszeművel készítjük el, vagy egy kicsit meg is darálhatjuk és akkor krémesebb állagot kaphatunk. Sokan egyébként fehérjét is tesznek a reggeli zabkásába, de én csak akkor szoktam, ha azon a héten tudom, hogy sok az edzés. Körülbelül 30-40 g zabkását eszem reggel, amit majdnem teljesen felöntök vízzel. Ezután felforralom 3-4 perc alatt.
Majd jöhet az ízesítés:
- Piros gyümolcsök (ribizli, áfonya, málna, eper stb.)
- Magok (kesudió, makadámdió, mandula, chia mag, mogyoró stb.)
- Aroma ízesítés: rengeteg ízben kapható náluk, de én a sajttortásat próbáltam ki. Körülbelül 4-5 csepp elég.
- Szirup ízesítés: sokféle cukormentes szirup kapható már, és egy kis plusz ízesítés még belefér.

Egy adag kásához körülbelül 8-10 db gyümölcsöt, 2-4 db bármilyen magot és egy nagyon kicsi fahéjat vagy aromát adok hozzá, de ettől persze el lehet térni. Ha kevesebb folyadékot adtok hozzá, akkor nagyon sűrű lesz, és azt én annyira nem szeretem.

A zabkása mellett a rizskását is nagyon szívesen ajánlom, hiszen magát, a rizst is nagyon szeretem. A rizskása is többféle formában elkészíthető, mint a zabkása. Több zacskós, előkészített zabkása és rizskása is kapható már a boltokban, de én jobban szeretem őket az alapanyagokból elkészíteni és én magam ízesíteni.

Második kedvencem: TOJÁS

Reggelizzünk tojást akár pirítóssal és zöldséggel is

A tojás is gyakran kerül az asztalomra reggelente. Ezt is nagyon változatosan el tudjuk készíteni. A legjobb és leggyorsabb formája a tükörtojás. 
Én szeretem ha kicsit nyers, folyós marad a sárgája, de ha teljesen átsül véletlenül, akkor is tökéletes. Főleg teljes kiőrlésű búzakenyérrel, vagy pufirizzsel fogyasztom el. Az én reggeli adagom 2 db tojás, és ehhez két szelet kenyér. Sok zöldséget fogyasztok nap mint nap, ezért egyértelmű, hogy a reggelihez is igénylem. Nem szeretem a paradicsomot (valamiért nem tudom elviselni az izét), de minden mást viszont nagyon is. Főként kigyóuborkát, retket és kaliforniai paprikát nyugodtan rakhatunk hozzá.

Harmadik kedvencem: SZENDVICS

Finom és egészséges reggeli a jól bevált melegszendvics

A melegszendvics sokunk nagy kedvence. Szintén teljes kiőrlésű búzakenyérből készítem el. Főleg csak light vajat használok, van, hogy azt sem. Csak magas hústartalmú csirke vagy pulykamell sonkát szoktam hozzá enni. Van egyébként sertésből is, de az annyira nem ízlett. A melegszendvicsünkből nem maradhat ki a sajt sem. Sima lap formájú light sajtot szoktam venni, abszolút nincs különbség íz tekintetében a light és a sima sajt között. Ezek mellé is mehet nyugodtan zöldség ugyanúgy, mint a tojásos reggelinknél.
-Két nagyobb szelet kenyér,
-Két szelet sonka
-Két szelet light sajt
-Pár szelet kígyóuborka, vagy kaliforniai paprika

Ha van tippetek, vagy jól bevált ötletetek diétás reggelivel kapcsolatban, írjátok meg kommentben, vagy linkeljetek nyugodtan.

 

Címkék:

Hozzászólások

(nincs még hozzászólás)