Magazin

Blog

Otthoni edzés - Csak napi 25 perc kardió

Ismerős érzés lehet, hogy semmire nincs időd és kicsit elhanyagoltad magadat edzés terén? Ezzel az edzéstervvel viszont sikerülhet visszahozni azt az alakot, amire mindig is vágytál!

Csak 25 perc!

Egy ideje a FOCUS25 nevű edzést alkalmazom itthon, ami szerintem jobban megizzaszt, mint egy erős kondis nap. Csupán napi 25 percet vesz igénybe, ami könnyebben beosztható, ha szoros a napirended. Több fokozata van ennek a programnak, alfa, béta és gamma. Egy programban körülbelül 5-7 edzés van. Az alfával érdemes kezdeni, majd ezt követi a béta és a gamma is. Kezdőként hétfőtől-szombatig csinálom és vasárnap pihenek. Majd ezután előről kezdtem az alfát. Tehát egy programot egymás után kétszer csinálok végig.

Az első videó után azonnal le kellett zuhanyoznom, mert nagyon megizzasztott. A 25 perc nem csak azt jelenti, hogy összesen csak ennyi idő az edzés, hanem ez folyamatos mozgást jelent. A videóban öt edző vesz részt, és van köztük egy várandós hölgy is, aki könnyített edzést végez végig, de mégis folyamatosan aktív, nem áll le, és ez engem még jobban motivál. Ha ő képes biztonságosan, de minden erejét beleadva végignyomni a 25 perces edzést, akkor neked is menni fog. Meg egyébként ha túl nehéznek érzed a gyakorlatot, vagy muszáj szusszanni egy kicsit, de nem akarsz leállni, akkor tudod vele együtt csinálni a gyakorlatokat.

Párban mozogni mindig jobb!

Legyen időd edzeni!

A mindennapi rohanás közepette muszáj, hogy legyen egy kis idő mozogni. A fő motiváció számomra a cél elérése. Ha elhatározod magad és sikerül elkezdeni rendszeresen mozogni, valamint megfelelően étkezni, akkor egy kis idő után már ez lesz a normális. Már nem csak feladatként tekintesz rá, hanem a mindennapi életed része lesz, mint a munka, a házikörüli feladatok stb. Praktikus előre megtervezni a következő hetedet, hogy mikor lenne egy kis idő egy 25 perces mozgásra. Ha heti 2-3 napot előre be tudsz tervezni munka előtt, vagy után, már az is nagyon jó. Nyilván mérlegelni kell, hogy mi a fontos mire szánsz több időt, vagy pont kevesebbet. 

A jól bevált módszer, hogy munka után estefelé, de még nem a szokásos esti rutin előtt pont van annyi idő, hogy végig csinálj egy edzést. 25 perc után pár perc nyújtás következik, amit ha nem szeretnél, nem muszáj elvégezni, de ajánlott. Nagyon lenge öltözék is elég, hiszen ahogy említettem, nagyon izzasztó edzéseket tartanak. Egy-két videóban plusz eszközöket is használnak, mint például kézisúlyzót, vagy egy kisebb szőnyeget. Súlyzó helyett én inkább szalagot szoktam használni, nekem inkább az vált be. Rendes táplálkozás mellett és rendszeres mozgással egyre közelebb és közelebb juthatsz a kívánt eredményhez. Mindig legyen erőd és kitartásod végigcsinálni, még akkor is, ha nagyon nehezen megy a kezdet. Nem csak a testedért és az egészségedért tedd meg ezeket, hanem a lelkedért is. "Belülről is szépülj meg, ne csak kivülről!"

A kifogások nem égetik a kalóriát!

Címkék:

Hozzászólások

(nincs még hozzászólás)