Magazin

Blog

Pofonegyszerű sport kihívás otthonra - A híres Bring Sally up Challenge

Egy igazán mókás, jó hangulatú kihívást mutatok nektek, amely egyedül, párosban, de akár másokat online bevonva hatalmas társasággal is elvégezheted. Csak rád és egy zenelejátszóra van szükség hozzá, és az intenzitást könnyedén fokozhatod egy súlyzóval, vagy vizes palackkal. Próbáld ki, csak 3 és fél perc!

Unod a monoton, nagy ismétlésszámú gyakorlatokat? Ezt a kihívást imádni fogod! 

Moby Flower című száma nem is annyira a klubokban futott be, sokkal inkább a sportéletben vált népszerűvé. A dalszöveg végtelenül egyszerű, lényegében két mondat ismétlődéséből áll, megadva ezzel az instrukciókat a kihíváshoz. A 3 és fél perces hosszú szerzemény e két sorára kell olyan mozgásformát végezni, melyek egy izmot megfeszítő és az izmos kicsit pihentető gyakorlatból állnak. 

A Bring Sally up kihívás legelterjedtebb módja a fekvőtámaszra épül.

  • Indítsd el a dalt!
  • Vedd fel a fekvőtámasz földhöz közeli testtartását!
  • Addig tartsd ezt, amíg meg nem hallod a "Bring Sally up" strófát. Ekkor felemelkedhetsz a fekvőtámasz végpontjába.
  • A kinyomott fekvőtámaszból a "Bring Sally down" elhangzására ereszkedj le ismét a földközeli pozícióba. Itt egészen addig kell tartanod a tested, amíg Moby azt nem kiáltja ismét, hogy "Bring Sally up".
  • És ezt egészen a 3 és fél perces dal végéig ismételd.

A kihívást online élő közvetítéssel a barátaiddal is elvégezheted. Érdekes lesz látni, ki bírja tovább :)

A kihívás számos gyakorlatsorral elvégezhető

  • Guggolás
  • Felülés
  • Felnyomás súllyal
  • Kitörés - apró beleguggolással a "down" részeknél
  • Fekvőhelyzetben behajlított lábakkal csípőfeltolás
  • Fekvőhelyzetben párhuzamos lábemelés
  • Plank - alkaron, majd kinyújtott karon támaszkodással
  • Vádli erősítése lábujjhegyre emelkedéssel és visszaereszkedéssel (Vigyázz! Ez esetben az emelkedés és ereszkedés ellentétes a dalszöveggel - csak, hogy még egy csavar legyen benne:)

Az én személyes kedvencem - Evező plank Bring Sally up Challenge

Ez a kihívás már haladóknak ajánlott, hiszen lényegében nincs pihenőidő és a kinyújtott karos plank pozíciót egészen sokáig kell bírni.

  • A plank során a kezed a súlyzón támaszkodik.
  • Az egyik karod a súlyzóval felemeled a földről, a könyököd szorosan a tested mellett elvezetve, amíg a súlyzó a mellkas vonalához nem ér.
  • Váltott karral megismételed a gyakorlatot a dal "up" és "down" felszólítását követve.

Érdemes pilateshez ajánlott súlyzót, vagy hatszögletű súlyzót választani, hiszen ezek szögletesek, így könnyebb rajtuk megtámaszkodni.

Ezen a videón pedig a kihívás egy hard core verzióját nézhetitek meg. A legegyszerűbb kihívás is végletekig tolható :)

 

Címkék:

Hozzászólások

(nincs még hozzászólás)