Magazin

Blog

Sportos ajándékok szeretteidnek

Másfél hónap van még karácsonyig, de a vírus továbbra is bizonytalanságban tartja az emberiséget. Sokan gondolhatják úgy, hogy már novemberben beszerzik azokat az ajándékokat, amikkel örömöt okozhatnak szeretteik számára. A tárgyakhoz pedig életre szóló élményeket társíthatunk, így akár minden napot karácsonyként élhetünk meg. Néhány saját példával szolgálok, ötlet gyanánt.

A sport élmény

A legnagyobb ajándék mindenki számára az, ha évről évre teljes létszámmal ülhetünk a szeretet asztalánál. A szerencsésebbeknek az is megadatik, hogy a létszám egyre csak nő. Az én családom összetétele, hosszú évek óta változatlan és már ennek is örülnünk kell. Évről évre érezhetjük azt, hogy az idő kereke egyre gyorsabban forog, és csak múlnak a napok, a hetek, a hónapok, és persze az évek. Azon vesszük észre magunkat, hogy  megint eltelt egy év. Újra törjük a fejünket, hogy mivel lepjük meg szeretteinket a szeretet ünnepén. Kizökkenve a hétköznapi egyhangúságból, megpróbálunk figyelmesebbek lenni és a szívünkkel látni. Elkezdjük jobban figyelni egymás szokásait. Törekedhetünk arra, hogy az egyszer megvásárolt tárgyak segítségével, ezután minden nap karácsony legyen! Az eszközökhöz közösen megélt élményeket kapcsolhatunk, amik elkísérhetnek életünk végéig. Tizenhat évvel ezelőtt, a francia sportóriás hazánkban is megnyitotta kapuit, hogy több mint hetven sportág képviselőjének tudjon örömöt okozni a kezdőtől a haladó szintig. Hosszú éveken keresztül csak a családom ajándék lelőhelyének számított a Decathlon, de az utóbbi időben már én is tudok szeretteimnek ott vásárolni. Az egészség megőrzése egyre inkább fókuszba került. A sport szerepet kapott a családom életében is, amit igyekszünk együtt, közösen megélni.

Remélhetőleg idén kinyitnak a jégpályák!

Passzív korcsolyázóként "is" örömömet lelem

Mivel a jégpályák nem nyitottak ki tavaly, így az előző karácsonyra vásárolt korcsolya a szekrényben töltötte ezt a telet. Nem a megszokott formájában ugyan, de 25 éve kap szerepet ez a téli sportszer az én életeben is. Amíg a lábaim voltak a kereső eszközeim, addig eszembe sem jutott olyan dolgokat kipróbálni, amivel egy hosszú kihagyást kockáztattam volna. 31 évesen léptem először a "csúszós útra", hogy levegyem a lábáról szívem választottját, aki azóta már a feleségem és gyermekem anyja. Mondhatom, hogy jól sikerült a "fellépésem".  A "mindent a szerelemért"- című előadásom felejthetetlen élményt nyújtott a városligeti Műjégpályán megjelentek számára is. Estem, keltem és a judo legmagasabbra értékelt dobásait hajtottam végre magamon. Zárás előtt 1/4 órával az utolsó esésem után keserves arcot vágva feküdtem a jégen, valamilyen kitekeredett pózban. Odasiklott hozzám a jégmester  és gratulált a "produkciómhoz". Ő még soha nem látott hasonlót eddig, és megkérdezte tőlem hogy kaszkadőr vagyok-e? Nem volt őszinte a mosoly az arcomon, ezért a következő kérdése az volt, hogy hívjon-e mentőt? Azóta már csak a kisérő szerepét vállalom a családi korcsolyázásban. A pálya szélén állva osztozom feleségem és a lányom örömében. Nagyon jó teát és lángost veszek a büfében, így passzív korcsolyázóként is várom a jeges szezont.

Új szenvedélyünk a tollaslabdázás

Tavaszi és nyári sportélményeink

A korlátozások lehetővé tették a "nehéz időkben is", hogy esténként egy lakótelep kört sétálhassunk a feleségemmel. A tavasz és az ősz beköszöntével tollasütőt veszünk a kezünkbe. Pár hónap alatt eljutottunk arra szintre, hogy már két labdával játszottunk egyszerre. Produkciónkat, hangos nevetéssel ünnepelve törtük meg a lakótelep csendjét. Az én fő sportom a futás, ahová már a felnőtt lányom is elkísér időnként, a feleségem pedig kerékpáron osztozik az örömünkben. A másik nagy családi kedvenc az evezés lett. A pesterzsébeti Duna-ágon minden alkalommal más arcát mutatja a táj, hiszen a tavasz és az ősz a két legszínesebb évszak az évben. Az evezős és kajak-kenu egyesületeknél éves bérletet lehet váltani, így nem kell a lakótelepi lakásban őrizgetni a kenut. Míg a lányok a lapátot forgatják a Duna friss habjaiban, addig én sem unatkozom, mert a csepeli oldalra átfutva üdvözölhetem őket közös utunk során. Az összecsontosodott csigolyáimmal ez sem a nekem ajánlott sportok közé tartozik, de ugyanakkor mégis közös programot csinálhatunk belőle. Az egyik ilyen felejthetetlen élmény a 2014-es Voga Longa volt. A hajós felvonulás, először a helyiek tiltakozásaként indult a Velencét veszélyeztető motoros hajók ellen. Évek múltán pedig a világ minden tájáról kezdtek el érkezni a vízi sportot kedvelők, hogy a karneváli hangulatban teljesítsék a 28 Km-es távot. 6 óra 20 percen keresztül szorítottam a családomért, és közben Velence szűk sikátoraiban futkostam fel, és alá. Ott láttam először SUP-ot, ami a nyári sportolás egyik eszköze lett azóta a családban. Ha csak 1-1 órára is, de nyaranta kivesszük a kölcsönzőből és indulhat a buli. Aztán megint jöhetnek az őszi és a téli közösen megélt élmények! Évről évre így megy ez nálunk. Egyre csak gazdagodik a családi fotóalbum és persze a lelkünk is.

Egy nagyobb bőröndnyi helyet foglal csak el, és bárhol bármikor elővehető