Magazin

Blog

SUP - Hogyan evezz gyorsabban?

Már elsajátítottad a stand up paddle-özés alapjait és csupán egy valamire vágysz: gyorsabban, messzebbre evezni anélkül, hogy kifáradnál? A megoldást ne a SUP kiegészítők között keresd: a nagyobb sebességet a megfelelő mozgással érheted el. Az Itiwit 3 hasznos tanáccsal segít, hogy gyorsabban evezhess. Készen állsz?

1. tanács: A hatékonyság növeléséhez takarékoskodj a mozdulatokkal!

Ahogy az úszásban, úgy a SUP-ban is növelheted a mozdulatok hatékonyságát, ha csökkented a számukat. A sok rövid mozdulat nem hatékony.  

Helyettük:
     - Az evezőt messze, magad előtt merítsd a vízbe!
     - Az evezőt úgy húzd vissza a lábadhoz, hogy a mozdulatba engedd bele a teljes testsúlyodat!
     - A következő tempó előtt várj, hogy a deszka kellő távolságot megtegyen! 

Az edzés: Számold meg, mennyi tempóval tudsz eljutni egy megadott pontig (pl.: egy bójáig)! Mérd az idődet, próbáld újra és próbáld hamarabb teljesíteni a távot úgy, hogy minden új időnél csökkented a tempók számát!  

Az evezőt messze magad előtt merítsd a vízbe!

2. tanács: Vigyél több energiát az evezésbe!

Koncentrálj az evező mozdulat középső szakaszára, ez az a pillanat, mikor minden erődet bele kell adnod a mozdulatba! Ilyenkor kulcsfontosságú, hogy kihasználd a testsúlyodat!  

A mozdulat elején hajolj előre és állj lábujjhegyre - még akkor is, ha kissé kibillensz az egyensúlyodból -, mielőtt egy erős nyomással minden erődet beleadnád az evezésbe, a mozdulat közepén! 

Az edzés: Próbálj minél messzebb jutni egyetlen erőteljes evező mozdulattal!

3. tanács: Evezz egyenesen, hogy gyorsabb legyél!

Talán már te is észrevetted, hogy amikor oldalt váltasz evezés közben azért, hogy egyenesen haladj, megtörik az evezés ritmusa. Szerencsére vannak speciális technikák erre a problémára!

A deszka tengelyének megváltoztatása verseny közben: Bár nem a legegyszerűbb, magasabb szinteken nélkülözhetetlen technika, főleg versenyeken: egy oldalon evezni úgy, hogy a deszka egyenesen haladjon. 

Az edzés: Mikor az evezőt a vízbe mártod, fordítsd úgy, hogy a toll párhuzamosan álljon a deszka tengelyével! Kezd meg az evező mozdulatot, kívülről befelé haladva! Közben állítsd vissza az evezőt a szokásos helyzetbe, majd húzd az evezőt a lábadig, ahogyan általában teszed!  

Ha ezeket minden edzésen gyakorlod, többé nem kell majd 3 mozdulatonként oldalt váltanod evezés közben.

Címkék:

Hozzászólások

(nincs még hozzászólás)