Magazin

Blog

Túl hideg van a kinti futáshoz (?). NEM!

Itt a hideg, megérkeztek a fagyos idők, csúszós utak és nem mellesleg korán sötétedik. Mit tegyen az, aki egyébként -tavasszal, nyáron - szeret futni, de ha beköszönt a fagy, képtelen kimozdulni? A cikkben találsz pár jó tanácsot, megélt tapasztalatot, inspiráló tippeket, hogyan is vedd rá magad az indulásra, ami után már el sem gondolkodsz, hogy visszafordulj.

Most, hogy itt van az igazi tél, amit én annyira vártam, még nehezebb megindulnunk, ha egyébként is nehézkes a rendszeres mozgás beiktatása életvitelünkbe.

Melegről a hidegbe - Hogyan ne?

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy úgy gondolják, ha meleg kabátban is fáznak kint, akkor a futáshoz nagyon fel kell öltözni, hiszen több időt lesznek kint, mint mikor csak a kocsiból a munkahelyre, vagy a lakásba sétálnak be.

Nem igaz! - Futás közben tényleg több időt töltesz kint, viszont a mozgásod sokkal dinamikusabb és intenzívebb, mint sétánál. Kabát ide vagy oda. Nem mellesleg a hőérzeted is megnövekszik, akár 5-7 fokkal. Ha túl sok réteg ruhát aggatunk magunkra, sokkal jobban fogunk izzadni (hiszen próbál hűteni a szervezet) -tehát sokkal több értékes ásványi anyagot veszítünk el - sokkal előbb kifáradunk- később regenerálódunk.

De gyorsabban fogyok, ha több ruha van rajtam... NEM! 

Talán soha nem múló tévhit, hogy ha 4 réteg felső és 2 nadrág van rajtunk, plusz izzasztó-fogyasztó övet is felcsatolunk ezek alá, akkor a felesleges kg-tól sokkal gyorsabban szabadulunk meg. Miért nem igaz? Mert az ember soha nem volt még képes és nem is lesz zsírt kiizzadni szervezetéből. (Bárcsak lehetne...) Ami ilyenkor távozik azok az értékes ásványi sók, amiket pótolunk is az edzésünk végeztével...Remélhetőleg.

Izotóniás itallal minden elveszített ásványi anyagot visszapótolunk a szervezetbe.

Mire jó, ha nagyon beöltözünk?

Méregtelenítésre tökéletes, ha egyrészt van mit kitisztítani a szervezetből, másrészt, ha ezt nagyon sok folyadék fogyasztás kíséretében tesszük, ugyanis csak és kizárólag így képesek távozni a méreganyagok. Erre nem csak a meleg ruhában történő futás alkalmas, hanem pl egy otthoni edzés jól befűtött szobában, az infra trainer, vagy akár a termogenikus zsírégetők fogyasztása kardio mozgás alatt. Egy a lényeg: megfelelő mennyiségű víz vagy ISO ital fogyjon el ilyenkor.

Akkor mégis mit vegyek fel?

Aranyszabály: Kicsit mindig fázz, mikor elindulsz! Alulra egy vastagabb futónadrág, kompressziós szárral vagy zoknival alatta, felülre két réteg elegendő: egy aláöltözet és egy melegebb pulcsi.Sál, sapka és kesztyű alap! Közben, mint fent említettem, úgyis változik a hőérzet és ha 10 perc elteltével mégis fáznál, legközelebb tudod már mi az elég neked. 

És ha már sötét van... ?

A sötétben futásnak hatalmas feltöltő ereje van, más érzést ad, mintha nappal mennél. Nekem sokkal nyugodtabb, fókuszáltabb, dinamikusabb is. Kevesebb a járókelő és a külső inger, de több az önmagadra fordított figyelem.

Az öltözékre ugyanaz vonatkozik, de a fejlámpa és/vagy testlámpa elengedhetetlen. Ne csak láttasd magad, láss is.

Ilyenkor igyekezz olyan helyen futni, amit már jól ismersz, bejáratott, nincs hirtelen emelkedő vagy lejtő, illetve nem egy kietlen, lakatlan terület. Fő a biztonság.

A város fénye nem elég a biztonságodhoz: mindig használj futásodhoz lámpát.

 

Ezek függvényében kívánom, hogy mindig tartsatok ki a céljaitok mellett, ne állítson meg semmilyen akadály, még akkor sem, ha az mínusz előjellel kezdődik. ;) 

 

 

Hozzászólások

(nincs még hozzászólás)