Az elégedett vásárlókért dolgozunk
Ahogy a Tízpróba név is sugallja, elsősorban a sportszerkereskedelem a fő profil, de a szabadidős tevékenységek és a sportos elegancia jegyében az áruház méretétől függően, széles választékot kínálunk a hozzánk betérőknek. A pingpong asztal mellett állandó a nyüzsgés, de a tollasháló és roller körül is nagy a forgatag. A műfüves pályánk és a trambulin felől pedig folyamatosan hallatszik a sportolás öröme. Tudjuk persze azt is, hogy nem lehet mindenki kegyeit elnyerni, de a lehetőségeinket igyekszünk a legjobb tudásunk szerint kiaknázni. Lehet, hogy néhányan nyűgként élik meg, ha a vásárlás után arra kérjük, értékelje a vásárlási élményt, de ezt egyértelműen a szolgáltatás szinten tartása, illetve javítása érdekében kínáljuk fel lehetőségként. Tanulhatunk a hibákból, a dicséretek pedig további erőt adnak munkánkhoz. A hétköznapokban is jól látható, de a hétvégi hangulat egyértelmű visszajelzés számunkra, hogy a kereskedelmi szektorban közkedveltek vagyunk. Mosollyal köszöntjük a hozzánk betérőket, és ugyanúgy búcsúzunk el a kasszafolyamat befejeztével. Ezt azonban csak akkor tudjuk megteremteni, ha a munkánk egyben a szenvedélyünk is. Ha jól érezzük magunkat a bőrünkben, akkor a környezetünk is jól érzi magát körülöttünk. Talán nem vagyok egyedül azzal az érzéssel, hogy csak oda megyek vissza szívesen vásárolni, ahol kedvesen fogadnak.

Csak az van, ami kint van a polcon, vagy van a raktárban is?
Termékeink ár-érték arányban tükrözik az igényeket. A saját márkás termékeink minőségének védjegye ártól függetlenül, az önként vállalt két év jótállás. Mindez csak akkor ér valamit, ha folyamatosan tudjuk biztosítani a készleteket. Gyakori kérdés a mindennapjainkban, hogy a raktárban van-e még azon termékekből, amelyek aktuálisan hiányoznak polcainkról. Az esetek nagy százalékában nincs a válasz, de rögtön felajánljuk az online vásárlásra elkülönített készletet, vagy olyan áruházat, ahol még kapható. Célunk továbbra is az, hogy minden ember számára elérhetővé tegyük a sportolás örömét. A raktározás pedig jelentősen megnövelné a termékek értékét, ezért a gyors készletforgásra építkezünk. A világjárvány megjelenéséig ez egészen jól működött és azon dolgozunk gőzerővel, hogy ha helyre áll a rend, akkor ne okozzunk több bosszúságot a vásárlóinknak. Van olyan távolkeleti ország, ahol még mindig áll a gyártás. A fedett létesítmények bezárása miatt a szabadtéri és az otthon végezhető sportoláshoz szükséges felszerelések és sporteszközök megnövekedett igényeire képtelenség volt felkészülni. Voltak olyan termékek, melyeknek az elkülönített online készletei csak ideig-óráig voltak elérhetőek, de ma már lényegesen jobb a helyzet. Ugyanakkor számos eszközt vetettünk be az áruházak bezárásainak idején. A parkolóban érintkezésmentesen lehetett átvenni akár 1 órán belül a megrendelt termékeket, illetve azok házhozszállítását is biztosítottuk. Ezek az opciók azóta is működnek. Időközben egyre több áruház újult meg, és önkiszolgáló kasszákkal gazdagodtunk, amivel a várakozási időt próbáljuk meg lerövidíteni.

Már megint átrendezték az áruházat
Rutinos vásárlóink már hozzászokhattak az évek alatt, hogy szezononként átépítjük az áruházakat. Vannak, akik ennek örülnek, és olyanok is, akik nem. Ennek a helyzetnek az újragondolása után született meg az az ötlet, hogy az érdeklődési köröket szűkíteni próbáltuk és hat blokkba csoportosítottuk. Azt reméljük ezzel, hogy megkönnyítjük a tájékozódást, illetve a vásárlást. Célirányosabban közlekedhet mindenki, és gyorsan megtalálja a kívánt terméket. A központi folyosó elején kihelyezett bábuk is ezt a célt szolgálják, hisz az adott sportot jelenítik meg. Íme a hat blokk, ami megkönnyíti a tájékozódást az áruházban:
-Természet: Vadászat, horgászat, lovaglás.
-Fitnesz (beltéri és kültéri): Fitnesz, futás, gyaloglás, iskolai testnevelés.
-Mobilitás: Kerékpár, görkorcsolya, gördeszka, roller, műhely.
-Egyesületi sportok: Ütős sportok, csapat sportok, golf, precíziós sportok.
-Egészség és felfedezés: Táplálék kiegészítők, folyadékpótlás, regeneráló és rögzítő eszközök, napszemüveg, elektronika.
-Szezonális sportok: Túrázás, téli sportok, vízi sportok, úszás.
Remélhetőleg, újra eszközünk lehet a vásárlói élmény fokozásában rendezvényeknek.

Kérdezni szabad, sőt...
Egy futóversenyt követően beszélgettem néhány futóval, és üdvözölték a Decathlon jelenlétét Magyarországon, de hiányolták, hogy egy futócipő szakbolttal ellentétben, nem lehet kérdezni. Nyilvánvaló, hogy a szakboltokban több idő és figyelem jut a vásárlókra. Önkiszolgáló rendszerben a vásárlási szokások is mások. Nem mindenkinek van igénye a társaságunkra, illetve a tudásunkra. Tény persze az is, hogy nagyon sok nagynevű áruházban ért már engem is csalódás, amikor kérdeztem, és ez joggal veheti el a kedvet a kérdezéstől. Egyszerűbbnek érzik sokan a nagy adatbázist használni (Google, stb...), így nem érheti őket csalódás, vagy csupán nem érzik cikinek a kérdések feltételét. Mára egy virtuális világ bontakozott ki, ahol nem könnyű megtalálni az arany középutat. Igyekszünk olyan kollégákat keresni, akik a sportjukban otthonosan mozognak és hiteles tájékoztatást tudnak adni a felmerülő kérdésekre. Negyven termékképző dolgozik az országban azon, hogy az adott sportokon az új belépők is elsajátítsák az innovációkat. Én még abban a környezetben szocializálódtam, amikor a kommunikáció volt szinte az egyetlen eszköz arra, hogy eljussak A - ból, B - be, vagy ha szükségem volt valamire, akkor kérdeztem. A válaszom tehát a kérdésre az, hogy kérdezni szabad, sőt...!
Hozzászólások
(nincs még hozzászólás)